Współpraca Wydziału Ekonomicznego UG i Nordhausen University of Applied Sciences w ramach przedmiotu Intensive Digital Marketing
W letnim semestrze Studentki i Studenci III roku specjalności Marketing Międzynarodowy oraz Nordhausen University of Applied Sciences zrealizowali wspólnie dwuczęściowy kurs Intensive Digital Marketing w ramach krótkoterminowych mobilności programu Erasmus+. Koordynatorką tej współpracy po stronie WE była dr hab. Joanna Bednarz, prof. UG.
Pierwszy etap projektu odbył się w dniach 31 marca–4 kwietnia 2025 r. w Sopocie. Gościliśmy wówczas studentów i kadrę akademicką z Niemiec: prof. Jana Millemanna oraz dra Fabiana Schmitza. Jednym z elementów tego etapu były również praktyczne warsztaty z zakresu SEO i SEM prowadzone przez specjalistów z firmy JohnnyBros.
Pod koniec pobytu w Sopocie uczestnicy zostali podzieleni na międzynarodowe grupy projektowe i rozpoczęli prace nad wybranymi przez siebie tematami:
- Eco-Friendly Freight Shipping/Transport Exchange
- Company Helping Young Individuals Find Their Right Educational Path
- Sustainable Behaviour App (Carbon X)
- Independent Filmmaking Crowdfunding Campaign
- Sustainable-Friendly Shopping App
Druga część kursu odbyła się w dniach 19–23 maja 2025 r. w Nordhausen, gdzie Studentki i Studenci kontynuowali prace projektowe. Rozwijali także swoje koncepcje w ramach warsztatów opartych na metodologii Design Thinking prowadzonych przez dr hab. Joannę Bednarz, prof. UG i dr Aleksandrę Aziewicz. Studenci mieli możliwość przeprowadzić wywiady z personami, zidentyfikować potrzeby potencjalnych użytkowników, opracować koncepcje aplikacji lub modeli biznesowych, a następnie przygotować prototypy i je przetestować. Zajęcia dra Marcina Krzaczka koncentrowały się na zagadnieniach e-commerce, storytellingu oraz marketingu wirusowego, wzmacniając kompetencje praktyczne uczestników.
Dzięki zaangażowaniu dr Jenny Ettrich z International Office z Nordhausen University of Applied Sciences Studentki i Studenci wzięli udział także w bogatym programie kulturalnym, obejmującym m.in. zwiedzanie Nordhausen, degustację lokalnych specjałów oraz integracyjne aktywności w czasie wolnym. Ciekawym doświadczeniem była także wizyta w inkubatorze przedsiębiorczości, gdzie wykładowcy i eksperci pomagają w rozwoju uczelnianych start-upów oraz w laboratorium neuromarketingu, w którym można było zrobić zakupy w wirtualnej rzeczywistości.
Wspólna mobilność jest kolejnym efektem wieloletniej współpracy pomiędzy Wydziałem Ekonomicznym UG a Nordhausen University of Applied Sciences i wpisuje się w strategie umiędzynarodowienia obu uczelni.