Wyjazdy pracowników

Wyjazdy pracowników

 Rekrutacja pracowników na wyjazdy dydaktyczne

  

Informacje wstępne 

W roku akademickim 2025/26 rekrutacja pracowników akademickich na wyjazdy dydaktyczne odbywa się ponownie na poziomie wydziałów. 

Zasady rekrutacji 

Organem kwalifikującym na wyjazdy pracowników w ramach poszczególnych wydziałów są Wydziałowe Komisje ds. Oceny Wniosków. Komisje powoływane są przez Dziekana Wydziału lub osobę upoważnioną przez Dziekana, w celu przeprowadzenia procedury konkursowej, składającej się z minimum 3 osób, pracowników danego Wydziału. 

Wydziałowa rekrutacja na wyjazdy STA prowadzona będzie w dwóch turach, uwzględniając planowany czas realizacji mobilności. 

  • I tura: 

  • Termin rekrutacji: 01.09.2025 – 15.09.2025  

  • Ogłoszenie wyników: do 20.09.2025 

  • Okres mobilności: 06.10.2025 – 20.02.2026 

  • II tura: 

  • Termin rekrutacji: 12.01.2026 – 09.02.2026  

  • Ogłoszenie wyników: 14.02.2026 

  • Okres mobilności: 23.02.2026 – 25.09.2026 

Ocena wniosków 

  • Wydziałowa Komisja ds. Oceny Wniosków podejmuje decyzję o przyznaniu dofinansowania w zakresie dostępnych miejsc w ramach programu Erasmus+ STA przyznanych na dany Wydział. 

  • Ocena złożonych wniosków STA będzie podlegała następującym kryteriom: 

 

Nr kryterium 

Kryterium 

Punkty/waga kryteriów 

Prowadzenie zajęć dydaktycznych w języku obcym, co najmniej rok wcześniej przed złożeniem wniosku w ramach programu nauczania na UG:  

- w minimalnym wymiarze 15 godzin w danym roku akademickim 

 

- powyżej 30 godzin w danym roku akademickim 

Ocena merytoryczna wniosku STA dokonana przez Komisję  

 

Brak wcześniejszych wyjazdów w ramach Mobilności Programu Erasmus + 

Współautorstwo z autorem z zagranicznego ośrodka akademickiego/naukowego przynajmniej jednego artykułu naukowego napisanego w języku obcym, opublikowanego nie wcześniej niż na 3 lata przed złożeniem wniosku w czasopiśmie bądź wydawnictwie zagranicznym (Informacja z Bazy Wiedzy UG) 

Autorstwo przynajmniej jednego artykułu naukowego napisanego w języku obcym, opublikowanego nie wcześniej niż na 3 lata przed złożeniem wniosku w czasopiśmie bądź wydawnictwie zagranicznym (Informacja z Bazy Wiedzy UG)  

Złożenie wniosku mobilności STA na wyjazd do Uczelni w ramach konsorcjum Europejskiego Uniwersytetu Nadmorskiego (European University of the Seas – SEA-EU) 

Działalność na rzecz rozwoju współpracy międzynarodowej wydziału/uczelni (np. przygotowywanie umów dwustronnych w zakresie współpracy dydaktycznej, przygotowanie BIP, koordynowanie wyjazdów studentów za granicę w ramach programu Erasmus + i przyjazdów studentów zagranicznych, koordynowanie projektów międzynarodowych, opieka nad wykładowcami zagranicznymi, organizacja konferencji międzynarodowych, itd.) 

10 

 

  • Kolejność przyznania dofinansowania odbywać się będzie na podstawie liczby uzyskanych punktów wg listy rankingowej. Lista rankingowa będzie ustalona od miejsca nr 1 do miejsca nr n, gdzie liczba n oznacza liczbę pozostałych wolnych miejsc w ramach przyznanych wydziałowi mobilności na cały rok akademicki. Komisja jest odpowiedzialna za wyliczenie punktacji i sporządzenie listy rankingowej. 

  • Dofinansowanie otrzymają wnioski STA, które uzyskają najwyższą punktację zgodnie z rankingiem, w ramach przyznanych miejsc dla danego wydziału/jednostki na dany semestr roku akademickiego. Komisja ds. Oceny Wniosków podejmuje decyzję o nieprzyznaniu dofinansowania dla danego wniosku i kolejnych, jeśli te wnioski STA znajdują się na miejscach rezerwowych. 

  • Jeśli więcej niż jeden wniosek zajmie pozycję rankingową, która może spowodować przekroczenie przyznanej puli miejsc na dany semestr, ostateczną decyzję o przyznaniu dofinansowania podejmuje Komisja oraz Dziekan. 

  • W przypadku złożenia wniosku przez członka Komisji, wniosek ten jest rozpatrywany bez udziału w/w członka w obradach Komisji. 

Procedura aplikacyjna dla pracowników 

Komplet dokumentów aplikacyjnych należy złożyć w formie elektronicznej (email wraz z 3 załącznikami) na adres: erasmuswyjazdywe@ug.edu.pl). Rozpatrywane będą wnioski wysłane wyłącznie w wiadomości ze służbowych adresów email. 

Nieprzekraczalny termin wpłynięcia wiadomości emailowej wraz z załączonymi dokumentami  dla rekrutacji zimowej to 15.09.2025 r. (decyduje czas serwera UG). 

Oryginały dokumentów w wersji papierowej należy złożyć w pokoju A127 (p. Aleksandra Dybek lub p. Monika Lewiniec) w terminie: 1–15.09.2025 r. 

 

Wyjazdy w semestrze zimowym mogą być realizowane w terminie: 06.10.2025 – 20.02.2026 r. do jednej z ponad 80 uczelni wyższych znajdujących się na liście:

Uczelnie partnerskie Erasmus+ (Europa) | Wydział Ekonomiczny Uniwersytetu Gdańskiego

 

Dokumenty 

Dokumenty, które należy załączyć do emaila: 

O wynikach rekrutacji na semestr zimowy osoby zakwalifikowane oraz osoby znajdujące się na liście rezerwowej zostaną poinformowane mailowo do 20.09.2025 r.

 

Informacje dodatkowe 

  • Stypendium Erasmus+ nie może pokrywać tych samych kosztów, które już są albo będą sfinansowane z funduszy UE. 

  • Stypendium Erasmus+ na wyjazdy dydaktyczne wiąże się z wyjazdem w celach dydaktycznych. 

  • O fundusze mogą ubiegać się nauczyciele akademiccy podczas urlopu naukowego, jednak nie podczas innych urlopów (wypoczynkowego, rodzicielskiego, wychowawczego, chorobowego, dla poratowania zdrowia, bezpłatnego).  

  • Nie ma możliwości realizowania mobilności podczas urlopu wypoczynkowego, rodzicielskiego, wychowawczego, chorobowego, dla poratowania zdrowia ani bezpłatnego. 

  • Możliwa jest realizacja mobilności w ramach programu Erasmus+ podczas urlopu naukowego. 

View changelog

Submitted on śr., 08/28/2024 - 12:12 by Waldemar Kuczewski Changed on pt., 08/08/2025 - 14:59 by Waldemar Kuczewski