Wyjazdy pracowników
Wyjazdy pracowników
Rekrutacja pracowników na wyjazdy dydaktyczne
Informacje wstępne
W roku akademickim 2025/26 rekrutacja pracowników akademickich na wyjazdy dydaktyczne odbywa się ponownie na poziomie wydziałów.
Zasady rekrutacji
Organem kwalifikującym na wyjazdy pracowników w ramach poszczególnych wydziałów są Wydziałowe Komisje ds. Oceny Wniosków. Komisje powoływane są przez Dziekana Wydziału lub osobę upoważnioną przez Dziekana, w celu przeprowadzenia procedury konkursowej, składającej się z minimum 3 osób, pracowników danego Wydziału.
Wydziałowa rekrutacja na wyjazdy STA prowadzona będzie w dwóch turach, uwzględniając planowany czas realizacji mobilności.
-
I tura:
-
Termin rekrutacji: 01.09.2025 – 15.09.2025
-
Ogłoszenie wyników: do 20.09.2025
-
Okres mobilności: 06.10.2025 – 20.02.2026
-
II tura:
-
Termin rekrutacji: 12.01.2026 – 09.02.2026
-
Ogłoszenie wyników: 14.02.2026
-
Okres mobilności: 23.02.2026 – 25.09.2026
Ocena wniosków
-
Wydziałowa Komisja ds. Oceny Wniosków podejmuje decyzję o przyznaniu dofinansowania w zakresie dostępnych miejsc w ramach programu Erasmus+ STA przyznanych na dany Wydział.
-
Ocena złożonych wniosków STA będzie podlegała następującym kryteriom:
Nr kryterium |
Kryterium |
Punkty/waga kryteriów |
1 |
Prowadzenie zajęć dydaktycznych w języku obcym, co najmniej rok wcześniej przed złożeniem wniosku w ramach programu nauczania na UG: |
|
- w minimalnym wymiarze 15 godzin w danym roku akademickim
|
5 |
|
- powyżej 30 godzin w danym roku akademickim |
7 |
|
2 |
Ocena merytoryczna wniosku STA dokonana przez Komisję
|
3 |
3 |
Brak wcześniejszych wyjazdów w ramach Mobilności Programu Erasmus + |
2 |
4 |
Współautorstwo z autorem z zagranicznego ośrodka akademickiego/naukowego przynajmniej jednego artykułu naukowego napisanego w języku obcym, opublikowanego nie wcześniej niż na 3 lata przed złożeniem wniosku w czasopiśmie bądź wydawnictwie zagranicznym (Informacja z Bazy Wiedzy UG) |
2 |
5 |
Autorstwo przynajmniej jednego artykułu naukowego napisanego w języku obcym, opublikowanego nie wcześniej niż na 3 lata przed złożeniem wniosku w czasopiśmie bądź wydawnictwie zagranicznym (Informacja z Bazy Wiedzy UG) |
1 |
6 |
Złożenie wniosku mobilności STA na wyjazd do Uczelni w ramach konsorcjum Europejskiego Uniwersytetu Nadmorskiego (European University of the Seas – SEA-EU) |
1 |
7 |
Działalność na rzecz rozwoju współpracy międzynarodowej wydziału/uczelni (np. przygotowywanie umów dwustronnych w zakresie współpracy dydaktycznej, przygotowanie BIP, koordynowanie wyjazdów studentów za granicę w ramach programu Erasmus + i przyjazdów studentów zagranicznych, koordynowanie projektów międzynarodowych, opieka nad wykładowcami zagranicznymi, organizacja konferencji międzynarodowych, itd.) |
10 |
-
Kolejność przyznania dofinansowania odbywać się będzie na podstawie liczby uzyskanych punktów wg listy rankingowej. Lista rankingowa będzie ustalona od miejsca nr 1 do miejsca nr n, gdzie liczba n oznacza liczbę pozostałych wolnych miejsc w ramach przyznanych wydziałowi mobilności na cały rok akademicki. Komisja jest odpowiedzialna za wyliczenie punktacji i sporządzenie listy rankingowej.
-
Dofinansowanie otrzymają wnioski STA, które uzyskają najwyższą punktację zgodnie z rankingiem, w ramach przyznanych miejsc dla danego wydziału/jednostki na dany semestr roku akademickiego. Komisja ds. Oceny Wniosków podejmuje decyzję o nieprzyznaniu dofinansowania dla danego wniosku i kolejnych, jeśli te wnioski STA znajdują się na miejscach rezerwowych.
-
Jeśli więcej niż jeden wniosek zajmie pozycję rankingową, która może spowodować przekroczenie przyznanej puli miejsc na dany semestr, ostateczną decyzję o przyznaniu dofinansowania podejmuje Komisja oraz Dziekan.
-
W przypadku złożenia wniosku przez członka Komisji, wniosek ten jest rozpatrywany bez udziału w/w członka w obradach Komisji.
Procedura aplikacyjna dla pracowników
Komplet dokumentów aplikacyjnych należy złożyć w formie elektronicznej (email wraz z 3 załącznikami) na adres: erasmuswyjazdywe@ug.edu.pl). Rozpatrywane będą wnioski wysłane wyłącznie w wiadomości ze służbowych adresów email.
Nieprzekraczalny termin wpłynięcia wiadomości emailowej wraz z załączonymi dokumentami dla rekrutacji zimowej to 15.09.2025 r. (decyduje czas serwera UG).
Oryginały dokumentów w wersji papierowej należy złożyć w pokoju A127 (p. Aleksandra Dybek lub p. Monika Lewiniec) w terminie: 1–15.09.2025 r.
Wyjazdy w semestrze zimowym mogą być realizowane w terminie: 06.10.2025 – 20.02.2026 r. do jednej z ponad 80 uczelni wyższych znajdujących się na liście:
Uczelnie partnerskie Erasmus+ (Europa) | Wydział Ekonomiczny Uniwersytetu Gdańskiego
Dokumenty
Dokumenty, które należy załączyć do emaila:
- Zał. nr 1. Wniosek o dofinansowanie mobilności dydaktycznej w ramach Erasmus+ - podpisany przez wnioskującego, koordynatora Erasmus+ na Wydziale Ekonomicznym UG oraz prodziekana ds. rozwoju i współpracy.
- Zał. nr 2. Staff Mobility for Teaching – program mobilności podpisany przez wnioskującego, uczelnię wysyłającą (koordynator Erasmus +) i uczelnię goszczącą.
- Zał. nr 3. Kryteria podstawowe i dodatkowe rekrutacji.
O wynikach rekrutacji na semestr zimowy osoby zakwalifikowane oraz osoby znajdujące się na liście rezerwowej zostaną poinformowane mailowo do 20.09.2025 r.
Informacje dodatkowe
-
Stypendium Erasmus+ nie może pokrywać tych samych kosztów, które już są albo będą sfinansowane z funduszy UE.
-
Stypendium Erasmus+ na wyjazdy dydaktyczne wiąże się z wyjazdem w celach dydaktycznych.
-
O fundusze mogą ubiegać się nauczyciele akademiccy podczas urlopu naukowego, jednak nie podczas innych urlopów (wypoczynkowego, rodzicielskiego, wychowawczego, chorobowego, dla poratowania zdrowia, bezpłatnego).
-
Nie ma możliwości realizowania mobilności podczas urlopu wypoczynkowego, rodzicielskiego, wychowawczego, chorobowego, dla poratowania zdrowia ani bezpłatnego.
-
Możliwa jest realizacja mobilności w ramach programu Erasmus+ podczas urlopu naukowego.