Wyjazdy pracowników
Wyjazdy pracowników
Rekrutacja pracowników na wyjazdy dydaktyczne
Informacje wstępne
W roku akademickim 2024/25 rekrutacja pracowników na wyjazdy dydaktyczne odbywa się na poziomie wydziałów. Wydział Ekonomiczny otrzymał 32 miejsca. Z tej liczby 16 miejsc przeznaczonych jest na rekrutację zimową i 16 na rekrutację letnią (w przypadku nie wypełnienia liczby miejsc w rekrutacji zimowej, pula miejsc niewykorzystanych dodawana jest do liczby miejsc w rekrutacji letniej).
Zasady rekrutacji
Organem kwalifikującym na wyjazdy pracowników w ramach poszczególnych wydziałów są Wydziałowe Komisje ds. Oceny Wniosków. Komisje powoływane są przez Dziekana Wydziału lub osobę upoważnioną przez Dziekana, w celu przeprowadzenia procedury konkursowej, składającej się z minimum 3 osób, pracowników danego Wydziału. Skład komisji Wydziału Ekonomicznego: dr hab. Joanna Bednarz, prof. UG, dr hab. Przemysław Borkowski, prof. UG, dr Magdalena Markiewicz, dr Agata Olechnowicz-Szewczyk, dr Renata Orłowska.
Wydziałowa rekrutacja na wyjazdy STA prowadzona będzie w dwóch turach, uwzględniając planowany czas realizacji mobilności.
-
I tura:
-
Termin rekrutacji: 15.09.2024 – 04.10.2024
-
Ogłoszenie wyników: 07.10.2024
-
Okres mobilności: 14.10.2024 – 21.02.2025
-
II tura:
-
Termin rekrutacji: 15.01.2025 – 10.02.2025
-
Ogłoszenie wyników: 11.02.2025
-
Okres mobilności: 24.02.2025 – 30.09.2025
Ocena wniosków
-
Wydziałowa Komisja ds. Oceny Wniosków podejmuje decyzję o przyznaniu dofinansowania w zakresie dostępnych miejsc w ramach programu Erasmus+ STA przyznanych na dany Wydział.
-
Ocena złożonych wniosków STA będzie podlegała następującym kryteriom:
Nr kryterium |
Kryterium |
Punkty/waga kryteriów |
1 |
Prowadzenie zajęć dydaktycznych w języku obcym, co najmniej rok wcześniej przed złożeniem wniosku w ramach programu nauczania na UG: |
|
- w minimalnym wymiarze 15 godzin w danym roku akademickim
|
5 |
|
- powyżej 30 godzin w danym roku akademickim |
7 |
|
2 |
Ocena merytoryczna wniosku STA dokonana przez Komisję
|
3 |
3 |
Brak wcześniejszych wyjazdów w ramach Mobilności Programu Erasmus + |
2 |
4 |
Współautorstwo z autorem z zagranicznego ośrodka akademickiego/naukowego przynajmniej jednego artykułu naukowego napisanego w języku obcym, opublikowanego nie wcześniej niż na 3 lata przed złożeniem wniosku w czasopiśmie bądź wydawnictwie zagranicznym (Informacja z Bazy Wiedzy UG) |
2 |
5 |
Autorstwo przynajmniej jednego artykułu naukowego napisanego w języku obcym, opublikowanego nie wcześniej niż na 3 lata przed złożeniem wniosku w czasopiśmie bądź wydawnictwie zagranicznym (Informacja z Bazy Wiedzy UG) |
1 |
6 |
Złożenie wniosku mobilności STA na wyjazd do Uczelni w ramach konsorcjum Europejskiego Uniwersytetu Nadmorskiego (European University of the Seas – SEA-EU) |
1 |
7 |
Działalność na rzecz rozwoju współpracy międzynarodowej wydziału/uczelni (np. organizacja konferencji międzynarodowych, przygotowywanie umów dwustronnych w zakresie współpracy dydaktycznej, przygotowanie BIP, realizowanie projektów Erasmus+, itd.) |
5 |
-
Kolejność przyznania dofinansowania odbywać się będzie na podstawie liczby uzyskanych punktów wg listy rankingowej. Lista rankingowa będzie ustalona od miejsca nr 1 do miejsca nr n, gdzie liczba n oznacza– liczbę pozostałych wolnych miejsc w ramach przyznanych wydziałowi mobilności na cały rok akademicki. Komisja jest odpowiedzialna za wyliczenie punktacji i sporządzenie listy rankingowej.
-
Dofinansowanie otrzymają wnioski STA, które uzyskają najwyższą punktację zgodnie z rankingiem, w ramach przyznanych miejsc dla danego wydziału/jednostki na dany semestr roku akademickiego. Komisja ds. Oceny Wniosków podejmuje decyzję o nieprzyznaniu dofinansowania dla danego wniosku i kolejnych, jeśli te wnioski STA znajdują się na miejscach rezerwowych.
-
Jeśli więcej niż jeden wniosek zajmie pozycję rankingową, która może spowodować przekroczenie przyznanej puli miejsc na dany semestr, ostateczną decyzję o przyznaniu dofinansowania podejmuje Komisja oraz Dziekan.
-
W przypadku złożenia wniosku przez członka Komisji, wniosek ten jest rozpatrywany bez udziału w/w członka w obradach Komisji.
Procedura aplikacyjna dla pracowników
Komplet dokumentów aplikacyjnych należy złożyć w formie elektronicznej (email wraz z załącznikami na adres: erazmuswyjazdywe@ug.edu.pl). Rozpatrywane będą wnioski wysłane wyłacznie w wiadomości ze służbowych adresów email. Nieprzekraczalny termin przesłania emaila i załączonych dokumentów to: dla rekrutacji zimowej 04.10.2024 r., dla rekrutacji letniej 10.02.2025 r. (decyduje czas serwera UG).
W treści emaila prosimy o wklejenie następującej tabeli (wypełnionej przez aplikującego)
Nr kryterium |
Kryterium |
Należy wypełnić poniższe wiersze według zaleceń wynikających |
1 |
Nazwa uczelni na wyjazd do której składany jest wniosek |
|
2 |
Nazwa zajęć dydaktycznych w języku obcym, prowadzonych co najmniej rok wcześniej przed złożeniem wniosku w ramach programu nauczania na UG w minimalnym wymiarze 15 godzin w danym roku akademickim (jeżeli aplikujący takie zajęcia prowadził) |
|
3 |
Oświadczam, że w ostatnich 5 latach brałem udziału w wymianie w ramach programu Erasmus+ (TAK/NIE) |
|
4 |
Współautorstwo z autorem z zagranicznego ośrodka akademickiego/naukowego przynajmniej jednego artykułu naukowego napisanego w języku obcym, opublikowanego nie wcześniej niż na 3 lata przed złożeniem wniosku, w czasopiśmie bądź wydawnictwie zagranicznym (prosimy o wskazanie JEDNEGO takiego artykułu – musi on figurować w Bazie Wiedzy UG) |
|
5 |
Autorstwo przynajmniej jednego artykułu naukowego napisanego w języku obcym, opublikowanego nie wcześniej niż na 3 lata przed złożeniem wniosku w czasopiśmie bądź wydawnictwie zagranicznym (prosimy o wskazanie JEDNEGO takiego artykułu – musi on figurować w Bazie Wiedzy UG |
|
6 |
Złożenie wniosku mobilności STA na wyjazd do Uczelni w ramach konsorcjum Europejskiego Uniwersytetu Nadmorskiego (European University of the Seas – SEA-EU) |
|
7 |
Działalność na rzecz rozwoju współpracy międzynarodowej wydziału/uczelni (np. organizacja konferencji międzynarodowych, przygotowywanie umów dwustronnych w zakresie współpracy dydaktycznej, przygotowanie BIP, realizowanie projektów Erasmus+, itd.) |
|
Dokumenty
Dokumenty, które należy załączyć do emaila:
-
Wniosek o dofinansowanie mobilności dydaktycznej w ramach Erasmus+ - podpisany przez aplikującego, Koordynatora Erasmus+ na Wydziale Ekonomicznym UG oraz Prodziekana ds. rozwoju i współpracy.
-
Staff Mobility for Teaching – program mobilności podpisany przez wnioskującego, uczelnię wysyłającą i uczelnię goszczącą (link2).
O wynikach rekrutacji osoby zakwalifikowane oraz osoby znajdujące się na liście rezerwowej zostaną poinformowane mailowo w dniu 11.02.2025 r.
Informacje dodatkowe
-
Stypendium Erasmus+ nie może pokrywać tych samych kosztów, które już są albo będą sfinansowane z funduszy UE.
-
Stypendium Erasmus+ na wyjazdy dydaktyczne wiąże się z wyjazdem w celach dydaktycznych.
-
O fundusze mogą ubiegać się nauczyciele akademiccy podczas urlopu naukowego, jednak nie podczas innych urlopów (wypoczynkowego, rodzicielskiego, wychowawczego, chorobowego, dla poratowania zdrowia, bezpłatnego).
-
Nie ma możliwości realizowania mobilności podczas urlopu wypoczynkowego, rodzicielskiego, wychowawczego, chorobowego, dla poratowania zdrowia ani bezpłatnego.
-
Możliwa jest realizacja mobilności w ramach programu Erasmus+ podczas urlopu naukowego.