Działalność naukowa
Działalność naukowa
Realizowane i zakończone projekty naukowe
- Projekt finansowany przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej NAWA pomiędzy Polską a Austrią: "Community Buidling & Civic Crowdfunding", realizowany od 2024 roku, kierownik projektu: dr Joanna Adamska-Mieruszewska
- Projekt Erasmus + finansowany przez Komisję Europejską "Sustainable Communities & Crowdfunding Education Support", realizowany od 2023 roku. Lider projektu: IMC Krems, Austria, po stronie UG: dr Joanna Adamska-Mieruszewska oraz dr Urszula Mrzygłód
- Projekt NCN Sonata: Społeczno-psychologiczne czynniki motywujące do wspierania społecznych i komercyjnych kampanii crowdfundingowych, projekt realizowany od 2022 roku, kierownik projektu: dr Joanna Adamska-Mieruszewska
- Projekt NCN OPUS: Czynniki wpływające na wybór środków transportu przez turystów w dziesięciu europejskich stolicach, projekt realizowany od 2022 roku, kierownik projektu: dr hab. Piotr Zientara, profesor Uniwersytetu Gdańskiego
- Projekt międzynarodowy Erasmus + Strategic Partnership: Professional UNcertainty Competence PUNC (Kompetencje w zakresie niepewności zawodowej). Projekt realizowany od roku 2020, kierownik projektu w UG dr Renata Orłowska.
Najważniejsze artykuły naukowe autorstwa oraz współautorstwa pracowników Katedry
- Poier S., Nikodemska-Wołowik A. M., Suchanek M., (2022) How higher-order personal values affect the purchase of electricity storage—Evidence from the German photovoltaic market, Journal of Consumer Behaviour https://doi.org/10.1002/cb.2048.
- Mejia, C., Bąk, M., Zientara, P., & Orlowski, M. (2022). Importance-performance analysis of socially sustainable practices in U.S. restaurants: A consumer perspective in the quasi-post-pandemic context. International Journal of Hospitality Management, 113, https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2022.103209.
- Osiecka A., Wróbel A. Hendricks I., Osiecka-Brzeska K., Being ECR in marine science: results of a survey among early career marine scientists and conservationists, Frontiers in Marine Science, August 2022.
- Zientara, P., Adamska-Mieruszewska, J., & Bąk, M. (2021). Hotel employees’ views on fairness, well-being and collective representation in times of the coronavirus crisis: Evidence from Poland. Industrial Relations Journal, 52(5), 458-475. https://doi.org/10.1111/irj.12345.
- Osiecka A., Wróbel A., Quer S., Osiecka-Brzeska K., Unpaid work in marine science: A snaphot of early career job market, Frontiers in Marine Science, August 2021.
- Mrzygłód U., Nowak S., Mosionek-Schweda M., Kwiatkowski J. M., What drives the dividend decisions in BRICS countries?, Oeconomia Copernicana, 2021, vol. 12, nr 3, s.593-629. DOI:10.24136/oc.2021.020.
- Croes, R., Ridderstaat, J., Bak, M., & Zientara, P. (2021). Tourism specialization, economic growth, human development and transition economies: The case of Poland. Tourism Management, 82, 1-8. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2020.104181.
- Nikodemska-Wolowik, A.M., Zientara, P., & Zamojska, A. (2021). A family-enterprise collective certification trademark: consumer insight. Journal of Family Business Management, 11(2), 185-199. https://doi.org/10.1108/JFBM-10-2019-0067.
- Shneor, R., Mrzygłód, U., Adamska-Mieruszewska, J., & Fornalska-Skurczyńska, A., (2021), The role of social trust in reward crowdfunding campaigns’ design and success. Electronic Markets, 1-16.
- Nikodemska-Wołowik, A. M., Wach, D., Andruszkiewicz, K., & Otukoya, A. (2021). Conscious shopping of middle-class consumers during the pandemic: Exploratory study in Mexico, Nigeria, Poland, and Sri Lanka. International Journal of Management and Economics, 57(3), 209–219. http://doi.org/10.2478/ijme-2021-0019
- Nikodemska-Wołowik, A. M., Zientara, P., & Zamojska, A. (2021). A family-enterprise collective certification trademark: consumer insight. Journal of Family Business Management, 11(2), 185–199. http://doi.org/10.1108/JFBM-10-2019-0067.
- Adamska-Mieruszewska, J., Mrzygłód, U., Suchanek, M., & Fornalska-Skurczyńska, A. (2021). Keep it simple. The impact of language on crowdfunding success. Economics & Sociology, 14(1), 130-144.
- K.Żołądkiewicz, R.Orłowska (2020), Imperfection of the World Trade Organization as a Hazard for International Business, Engineering Economics, 31(3), https://doi.org/10.5755/j01.ee.31.3.24346.
- Nikodemska-Wolowik, A., Bednarz, J., Wach, D., Kubik, M., & Little, J. (2020). Building aware and unaware consumers’ trust towards family business: Evidence from Poland. Entrepreneurial Business and Economics Review, 8(3), 135-154. https://doi.org/10.15678/EBER.2020.080308.
- Adamska-Mieruszewska, J., & Mrzygłód U. (2020). Foreign listing pricing effects. The case of emerging economies. Bank i Kredyt 4, 367-381.
- Zientara, P., Bohdanowicz-Godfrey, P., Whitely, C., & Maciejewski, G. (2020). A case study of LightStay (2010-2017) - Hilton’s corporate responsibility management system. Energies, 13(9), 2303; https://doi.org/10.3390/en13092303.
- Zientara, P., Zamojska, A., & Cirella, G. T. (2020). Participatory urban governance: Multilevel study. PlosOne, 15(2): e0229095. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0229095.
- Nowak S., Mrzygłód U., Mosionek-Schweda M. [i in.] (2020), What do we know about dividend smoothing in this millennium? Evidence from Asian Markets, Emerging Markets Finance and Trade, nr online first, ss. 1-1.
- Bohdanowicz-Godfrey P., Zientara P., Bąk M. (2019), Towards an accessible hotel: a case study of Scandic, Current Issues in Tourism, vol. 22, nr 10, ss. 1133-1137.
- Nikodemska-Wołowik A.M., Marjański A., Brack A. (2019), Company values - a case study of the family enterprise August Storck KG, Journal of Intercultural Management, vol. 11, nr 1, 2019, ss. 5-22.
- Nikodemska-Wołowik A.M., Bednarz J. (2019), Family enterprises in the context of consumer ethnocentrism and relationship-building, Problemy Zarządzania, vol. 17, nr 1 (81), ss. 77-92.
- Nikodemska-Wołowik A.M., Bednarz J., Foreman J.R. (2019), Trends in young consumers' behaviour - implications for family enterprises, Economics & Sociology, 12 (3), 11-24.
- Zientara P., Zamojska A., Maciejewski G., Nikodemska-Wołowik A.M. (2019), Environmentalism and Polish coal mining: a multilevel study, Sustainability 11(11), 1-15.
Najważniejsze monografie autorstwa oraz współautorstwa pracowników Katedry
- Orłowska R., Żołądkiewicz K., The New Face of the World Trade Organization, Gdańsk University Press, 2020.
- Zientara P., Bąk M., Zamojska A., Tourism and hospitality in Poland. An empirical study of selected issuses, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2020 ISBN: 978-83-8206-159-8
- Mrzygłód U., Nowak S., Mosionek-Schweda M., Kwiatkowski J., Wygładzanie dywidend na wschodzących rynkach akcji, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego 2020, ISBN 978-83-7865-941-9
- Zientara P., International economic relations: selected theoretical issues and policy implications, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego 2019, ISBN 978-83-7865-850-4.
- Adamska-Mieruszewska J., Ryzyko długowieczności. Znaczenie dla stabilności systemów emerytalnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego 2019, ISBN 978-83-7865-943-3.
- Jażdżewska-Gutta M., Znaczenie bezpieczeństwa dla funkcjonowania międzynarodowych łańcuchów dostaw, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego 2019, ISBN 978-83-7865-936-5.
- Nikodemska-Wołowik A.M. (red.), Poles opinion on family business. The end of a business shark stereotype, FFR, Poznań, 2015.
Udział w konferencjach i wydarzeniach naukowych
- Yarmouk University 3rd International Week (20-22 marca 2023): 3rd International Week w Irbid w Jordanii w ramach programu Erasmus +; dr hab. Krystyna Żołądkiewicz, prof. UG, dr hab. Anna M. Nikodemska-Wołowik, prof. UG, dr Renata Orłowska i dr Urszula Mrzygłód, dr Katarzyna Osiecka-Brzeska
- Forum Green Region (2 marca 2023): Zielona transformacja sektora energetycznego i transportu w Polsce. Wyzwania dla jednostek samorządu terytorialnego, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu; dr Katarzyna Osiecka-Brzeska.
- International Risk Management Conference 2022 (IRMC), Bari, dr Dorota Skała (US), dr Urszula Mrzygłód (UG), mgr Joanna Rachuba (US), mgr Katarzyna Kwiatkowska (US) (artykuł: Give change a chance – bank profitability and board changes)
- International Conference for Crowdfunding Research w Oslo (grudzień 2022) - konferencja organizowana przez UiA School of Business and Law, The Research Council of Norway oraz NCF: dr Joanna Adamska-Mieruszewska i dr Urszula Mrzygłód (artykuł: Intention to support green crowdfunding project. Application of the theory of planned behaviour and the value-belief-norm theory).
- Yarmouk University 2nd International Week (9-14 maja 2022): 2nd International Week w Irbid w Jordanii w ramach programu Erasmus +; dr hab. Krystyna Żołądkiewicz, prof. UG, dr hab. Anna M. Nikodemska-Wołowik, prof. UG, dr Renata Orłowska i dr Magdalena Jażdżewska-Gutta
- Warsaw International Economic Meeting 2022 (WIEM), Warszawa, dr Dorota Skała (US), dr Urszula Mrzygłód (UG), mgr Joanna Rachuba (US), mgr Katarzyna Kwiatkowska (US) (artykuł: Give change a chance – bank profitability and board changes)
- 37th Europe-Asia Management Studies Association Conference "Europe-Asia Trade & Investments: Does distance matter?" (EAMSA 2021), październik 2021; dr Renata Orłowska (UG), dr hab. Krystyna Żołądkiewicz, prof. UG, dr Agnieszka Dorożyńska (Uniwersytet Łodzki (artykuł: Multiregionalism: failure or success of the World Trade Organization)
- 6th AIB - CEE Chapter Annual Conference, “International Business in the Dynamic Environment: Changes in Digitalization, Innovation and Entrepreneurship” 2019, Kaunas; dr Renata Orłowska (UG), dr hab. Krystyna Żołądkiewicz, prof. UG (artykuł: Imperfection of the WTO as a hazard for international business)
- 23rd McGill International Entrepreneurship Conference 2019, SDU, Odensee; dr hab. Anna Maria Nikodemska-Wołowik, prof. UG, dr hab. Anna Zamojska, prof. UG; dr hab. Piotr Zientara, prof. UG (artykuł: A family-business collective certification trademark as viewed by consumers: Evidence from Poland).
- International Family Enterprise Research Academy "Feeding the fire of entrepreneurship: theory and practice for the enterprising family" 2019, Bergamo; dr hab. Anna Maria Nikodemska-Wołowik, prof. UG, dr hab. Piotr Zientara, prof. UG (artykuł: Consumers' perception of family enterprises' sign)
Członkostwo w komitetach redakcyjnych czasopism
- Journal of Sustainable Tourism, wydawane przez Taylor & Francis (IF: 9.47): dr hab. Piotr Zientara, prof. UG, członek komitetu redakcyjnego
- Marketing i Rynek, wydawane przez Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne: dr hab. Anna Maria Nikodemska-Wołowik, prof. UG, członek komitetu redakcyjnego
- Hummanities and Social Science Communications, wydawane przez Springer Nature, dr Joanna Adamska-Mieruszewska, członek komitetu redakcyjnego
- Journal of Alternative Finance, wydawane przez SAGE, dr Urszula Mrzygłód, członek komiteu redakcyjnego
- Journal of Alternative Finance, wydawane przez SAGE, dr Joanna Adamska-Mieruszewska, członek komiteu redakcyjnego
Nagrody naukowe
- dr hab. Piotr Zientara, prof. UG: indywidualna nagroda naukowa im. Prof. Karola Taylora dla nauczycieli akademickich (2022)