Tradycja Wydziału Ekonomicznego UG to udział w Pikniku Nauki Fahrenheita w Centrum Hevelianum
25 maja 2025 r., na terenie Hevelianum na Górze Gradowej w Gdańsku odbył się Piknik Nauki Fahrenheita – wydarzenie integrujące społeczności trzech trójmiejskich uczelni zrzeszonych w Związku Uczelni Fahrenheita: Uniwersytetu Gdańskiego, Politechniki Gdańskiej oraz Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.
Wydział Ekonomiczny Uniwersytetu Gdańskiego tradycyjnie aktywnie uczestniczył w wydarzeniu, prezentując swoją działalność dydaktyczną i naukową.
Nauczyciele akademiccy i studenci zrzeszeni w kołach naukowych działających przy Wydziale Ekonomicznym UG, w tym w Kole Naukowym Finansów Międzynarodowych, Kole Naukowym Przedsiębiorczości START-UP, Naukowym Kole Logistyki oraz w Studenckim Klubie Biznesu, przygotowali interaktywne stanowisko „Zielona ekonomia i zielony biznes”, które cieszyło się dużym zainteresowaniem odwiedzających. Goście mieli okazję uczestniczyć w quizach ekonomicznych, porozmawiać o zrównoważonym rozwoju społeczno-ekonomicznym, przedsiębiorczości i roli ekonomii we współczesnym świecie.
Obecność Wydziału Ekonomicznego na Pikniku Nauki Fahrenheita stanowiła doskonałą okazję do integracji środowiska akademickiego z mieszkańcami Trójmiasta. Wydarzenie przebiegło w serdecznej atmosferze, a licznie odwiedzające stoisko osoby podkreślały wysoki poziom merytoryczny przygotowanych materiałów oraz zaangażowanie studentów.
Serdecznie dziękujemy wszystkim Studentom oraz nauczycielom akademickim zaangażowanym we współorganizację wydarzenia - za godne reprezentowanie Wydziału Ekonomicznego, cenny wkład w popularyzację nauki oraz współtworzenie inicjatywy o wyjątkowym charakterze.
Koordynatorkami wydarzenia ze strony Wydziału Ekonomicznego UG były dr Magdalena Markiewicz i dr Aleksandra Bielawska z Katedry Biznesu Międzynarodowego, dr Ewa Ignaciuk z Katedry Mikroekonomii przy wsparciu pani mgr Aleksandry Dybek z Dziekanatu WE.
Serdeczne podziękowania składamy Centrum Komunikacji i Promocji Uniwersytetu Gdańskiego za doskonałe wsparcie organizacyjne wydarzenia.