Zarządzenie nr 2/23

z dnia 2 października 2023 roku
w sprawie utworzenia rady programowej kierunków studiów:
International Business i Logistics and Mobility

Zarządzenie nr 2/23
Dziekana Wydziału Ekonomicznego
Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia 2 października 2023 roku

w sprawie utworzenia rady programowej kierunków studiów:
International Business i Logistics and Mobility

Na podstawie § 75 ust. 1-2 i 4 Statutu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 13 czerwca 2019 roku ze zm. (tekst jedn.: Zarządzenie nr 93/R/23 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 10 lipca 2023 roku w sprawie ogłoszenia ujednoliconego tekstu Statutu Uniwersytetu Gdańskiego) – zarządza się, co następuje:

§ 1.

 

  1. Dziekan wydziału tworzy radę programową kierunków studiów: International Business i Logistics and Mobility zwaną dalej „radą”.
  2. Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o kierunkach studiów, należy przez to rozumieć kierunki studiów: International Business i Logistics and Mobility.

 

§ 2.

 

  1. Rada dba o prawidłową realizację programów studiów określonych dla kierunków studiów oraz wysoką jakość kształcenia na kierunkach studiów.
  2. Do szczegółowych zadań rady należy:
    1) opracowywanie projektów programów studiów, w szczególności zgodnych z obowiązującymi przepisami powszechnymi oraz przepisami wewnętrznymi Uniwersytetu, w tym:
    a) określanie przedmiotów, rodzajów i form zajęć dydaktycznych oraz ich wzajemnych proporcji, w tym określenie zakresu zajęć laboratoryjnych oraz praktyk zawodowych, wymaganych do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się,
    b) ustalanie zgodności efektów uczenia się przypisanych do zajęć lub grup zajęć z efektami kierunkowymi oraz weryfikowanie treści programowych zajęć lub ich grup w odniesieniu do osiągania zakładanych efektów uczenia się;
    2) okresowa kontrola treści przedmiotów realizowanych w ramach kierunków studiów w celu uniknięcia powtarzania się treści programowych oraz zapewnienia zgodności tych treści z aktualnym stanem wiedzy i postępami w nauce i praktyce;
    3) określenie, pod względem metodologicznym i merytorycznym, zasad i kryteriów przygotowywania pracy dyplomowej na kierunkach studiów;
    4) sprawowanie nadzoru nad:
    a) doborem promotorów prac dyplomowych pod względem ich kwalifikacji merytorycznych,
    b) określaniem tematów prac dyplomowych;
    5) wyrażanie opinii w sprawach wskazanych w Regulaminie Studiów UG;
    6) wyrażanie opinii w sprawach określenia w programach studiów dla kierunków studiów zajęć lub grup zajęć wskazanych jako zajęcia lub grupy zajęć do wyboru;
    7) współpraca z interesariuszami zewnętrznymi w celu doskonalenia programów studiów oraz dobrego przygotowania absolwenta do wykonywania obowiązków zawodowych;
    8) współpraca z kierownikami katedr w sprawie programów studiów i obsady zajęć.

 

§ 3.

  1. W skład rady wchodzą:
    1) prodziekan właściwy do spraw kształcenia lub/i studenckich;
    2) nauczyciele akademiccy zatrudnieni na stanowiskach pracowników badawczo-dydaktycznych lub dydaktycznych w katedrach, w których są prowadzone badania naukowe dotyczące zagadnień objętych treściami programowymi kierunków studiów, w tym koordynatorzy kierunków International Business i Logistics and Mobility;
    3) student kierunku International Business jako przedstawiciel samorządu studenckiego;
    4) student kierunku Logistics and Mobility jako przedstawiciel samorządu studenckiego;
    5) przedstawiciele otoczenia gospodarczego;
    6) osoba odpowiadająca za tworzenie planów na kierunkach International Business i Logistics and Mobility.
  2. Przewodniczącym rady jest prodziekan właściwy do spraw kształcenia lub/i studenckich albo inny nauczyciel akademicki wyznaczony przez dziekana.
  3. Członkowie rady, o których mowa w ust. 1 pkt 1-2 i 5-6, mogą być w każdym czasie odwołani przez dziekana.

 

§ 4.

 

  1. Członek rady ma obowiązek udziału w posiedzeniach rady.
  2. W celu właściwej realizacji swoich obowiązków związanych z pracami rady członek rady jest również zobowiązany do szczegółowego i systematycznego zapoznawania się z obowiązującymi przepisami prawa i innymi aktami, w tym rozporządzeniami ministra właściwego do spraw nauki oraz szkolnictwa wyższego, uchwałami Senatu Uniwersytetu Gdańskiego, zarządzeniami rektora i dziekana oraz uchwałami i wytycznymi Polskiej Komisji Akredytacyjnej.
  3. W posiedzeniach rady może również uczestniczyć dziekan oraz osoby zaproszone przez przewodniczącego.
  4. Osoby, o których mowa w ust. 3, uczestniczą w posiedzeniu rady bez prawa głosu.

 

§ 5.

Do zadań przewodniczącego należy:

  1. kierowanie pracami rady;
  2. przedkładanie do zaopiniowania przez radę programową programów studiów, a także przedkładanie tej radzie propozycji działań niezbędnych do zapewnienia właściwej realizacji programu studiów i wysokiej jakości kształcenia;
  3. przeprowadzanie konsultacji z osobami prowadzącymi zajęcia dydaktyczne w szczególności w zakresie treści programowych, form zajęć lub kryteriów ich zaliczania;
  4. składanie dziekanowi informacji o pracach rady przynajmniej raz w semestrze.

 

§ 6.

 

  1. Posiedzenie rady przewodniczący zwołuje co najmniej raz w semestrze roku akademickiego i co najmniej 7 dni przed dniem posiedzenia wyznaczonym w zawiadomieniu o zwołaniu posiedzenia.
  2. Zawiadomienie, o którym mowa w ust. 1, jest doręczane za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres wskazany przez członka rady lub osobę zaproszoną przez przewodniczącego. Do zawiadomienia dołącza się w szczególności porządek posiedzenia.
  3. Rada podejmuje uchwały bezwzględną większością głosów w obecności, co najmniej połowy ogólnej liczby członków rady, w tym przewodniczącego.
  4. Posiedzenia rady są jawne, chyba że przewodniczący wyłączy jawność posiedzenia w całości lub w części. Z przebiegu obrad na posiedzeniu rady sporządza się protokół, który podpisuje przewodniczący.

 

§ 7.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

                       

 

Dziekan
Wydziału Ekonomicznego
dr hab. Monika Bąk
profesor Uniwersytetu Gdańskiego

 

 

 

Skład rady programowej kierunków studiów: International Business i Logistics and Mobility
(od r.a. 2023/2024)

  1. dr Tomasz Gutowski - Prodziekan do spraw Studenckich i Kształcenia – przewodniczący rady
  2. dr Renata Orłowska - koordynator kierunku International Business
  3. dr Leszek Reszka - koordynator kierunku Logistics and Mobility
  4. dr Olga Dębicka - pracownik dydaktyczny Wydziału Ekonomicznego
  5. mgr Magdalena Reszka - osoba odpowiadająca za tworzenie planów na kierunkach International Business i Logistics and Mobility
  6. Igor Celejowski - przedstawiciel studentów kierunku studiów: International Business
  7. Jakub Konopko - przedstawiciel studentów kierunku studiów: Logistics and Mobility
  8. mgr Ewa Hendożko, Global Logistics Manager w Tenneco - przedstawiciel otoczenia gospodarczego
  9. mgr Mariusz Gerałtowski - Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki i Zakupów - przedstawiciel otoczenia gospodarczego

 

View changelog

Submitted on pon., 10/02/2023 - 00:00 by Importer Automatyczny Changed on pt., 09/13/2024 - 11:20 by Importer Automatyczny