Zarządzenie nr 2/23
z dnia 2 października 2023 roku
w sprawie utworzenia rady programowej kierunków studiów:
International Business i Logistics and Mobility
Zarządzenie nr 2/23
Dziekana Wydziału Ekonomicznego
Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia 2 października 2023 roku
w sprawie utworzenia rady programowej kierunków studiów:
International Business i Logistics and Mobility
Na podstawie § 75 ust. 1-2 i 4 Statutu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 13 czerwca 2019 roku ze zm. (tekst jedn.: Zarządzenie nr 93/R/23 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 10 lipca 2023 roku w sprawie ogłoszenia ujednoliconego tekstu Statutu Uniwersytetu Gdańskiego) – zarządza się, co następuje:
§ 1.
- Dziekan wydziału tworzy radę programową kierunków studiów: International Business i Logistics and Mobility zwaną dalej „radą”.
- Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o kierunkach studiów, należy przez to rozumieć kierunki studiów: International Business i Logistics and Mobility.
§ 2.
- Rada dba o prawidłową realizację programów studiów określonych dla kierunków studiów oraz wysoką jakość kształcenia na kierunkach studiów.
- Do szczegółowych zadań rady należy:
1) opracowywanie projektów programów studiów, w szczególności zgodnych z obowiązującymi przepisami powszechnymi oraz przepisami wewnętrznymi Uniwersytetu, w tym:
a) określanie przedmiotów, rodzajów i form zajęć dydaktycznych oraz ich wzajemnych proporcji, w tym określenie zakresu zajęć laboratoryjnych oraz praktyk zawodowych, wymaganych do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się,
b) ustalanie zgodności efektów uczenia się przypisanych do zajęć lub grup zajęć z efektami kierunkowymi oraz weryfikowanie treści programowych zajęć lub ich grup w odniesieniu do osiągania zakładanych efektów uczenia się;
2) okresowa kontrola treści przedmiotów realizowanych w ramach kierunków studiów w celu uniknięcia powtarzania się treści programowych oraz zapewnienia zgodności tych treści z aktualnym stanem wiedzy i postępami w nauce i praktyce;
3) określenie, pod względem metodologicznym i merytorycznym, zasad i kryteriów przygotowywania pracy dyplomowej na kierunkach studiów;
4) sprawowanie nadzoru nad:
a) doborem promotorów prac dyplomowych pod względem ich kwalifikacji merytorycznych,
b) określaniem tematów prac dyplomowych;
5) wyrażanie opinii w sprawach wskazanych w Regulaminie Studiów UG;
6) wyrażanie opinii w sprawach określenia w programach studiów dla kierunków studiów zajęć lub grup zajęć wskazanych jako zajęcia lub grupy zajęć do wyboru;
7) współpraca z interesariuszami zewnętrznymi w celu doskonalenia programów studiów oraz dobrego przygotowania absolwenta do wykonywania obowiązków zawodowych;
8) współpraca z kierownikami katedr w sprawie programów studiów i obsady zajęć.
§ 3.
- W skład rady wchodzą:
1) prodziekan właściwy do spraw kształcenia lub/i studenckich;
2) nauczyciele akademiccy zatrudnieni na stanowiskach pracowników badawczo-dydaktycznych lub dydaktycznych w katedrach, w których są prowadzone badania naukowe dotyczące zagadnień objętych treściami programowymi kierunków studiów, w tym koordynatorzy kierunków International Business i Logistics and Mobility;
3) student kierunku International Business jako przedstawiciel samorządu studenckiego;
4) student kierunku Logistics and Mobility jako przedstawiciel samorządu studenckiego;
5) przedstawiciele otoczenia gospodarczego;
6) osoba odpowiadająca za tworzenie planów na kierunkach International Business i Logistics and Mobility. - Przewodniczącym rady jest prodziekan właściwy do spraw kształcenia lub/i studenckich albo inny nauczyciel akademicki wyznaczony przez dziekana.
- Członkowie rady, o których mowa w ust. 1 pkt 1-2 i 5-6, mogą być w każdym czasie odwołani przez dziekana.
§ 4.
- Członek rady ma obowiązek udziału w posiedzeniach rady.
- W celu właściwej realizacji swoich obowiązków związanych z pracami rady członek rady jest również zobowiązany do szczegółowego i systematycznego zapoznawania się z obowiązującymi przepisami prawa i innymi aktami, w tym rozporządzeniami ministra właściwego do spraw nauki oraz szkolnictwa wyższego, uchwałami Senatu Uniwersytetu Gdańskiego, zarządzeniami rektora i dziekana oraz uchwałami i wytycznymi Polskiej Komisji Akredytacyjnej.
- W posiedzeniach rady może również uczestniczyć dziekan oraz osoby zaproszone przez przewodniczącego.
- Osoby, o których mowa w ust. 3, uczestniczą w posiedzeniu rady bez prawa głosu.
§ 5.
Do zadań przewodniczącego należy:
- kierowanie pracami rady;
- przedkładanie do zaopiniowania przez radę programową programów studiów, a także przedkładanie tej radzie propozycji działań niezbędnych do zapewnienia właściwej realizacji programu studiów i wysokiej jakości kształcenia;
- przeprowadzanie konsultacji z osobami prowadzącymi zajęcia dydaktyczne w szczególności w zakresie treści programowych, form zajęć lub kryteriów ich zaliczania;
- składanie dziekanowi informacji o pracach rady przynajmniej raz w semestrze.
§ 6.
- Posiedzenie rady przewodniczący zwołuje co najmniej raz w semestrze roku akademickiego i co najmniej 7 dni przed dniem posiedzenia wyznaczonym w zawiadomieniu o zwołaniu posiedzenia.
- Zawiadomienie, o którym mowa w ust. 1, jest doręczane za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres wskazany przez członka rady lub osobę zaproszoną przez przewodniczącego. Do zawiadomienia dołącza się w szczególności porządek posiedzenia.
- Rada podejmuje uchwały bezwzględną większością głosów w obecności, co najmniej połowy ogólnej liczby członków rady, w tym przewodniczącego.
- Posiedzenia rady są jawne, chyba że przewodniczący wyłączy jawność posiedzenia w całości lub w części. Z przebiegu obrad na posiedzeniu rady sporządza się protokół, który podpisuje przewodniczący.
§ 7.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Dziekan
Wydziału Ekonomicznego
dr hab. Monika Bąk
profesor Uniwersytetu Gdańskiego
Skład rady programowej kierunków studiów: International Business i Logistics and Mobility
(od r.a. 2023/2024)
- dr Tomasz Gutowski - Prodziekan do spraw Studenckich i Kształcenia – przewodniczący rady
- dr Renata Orłowska - koordynator kierunku International Business
- dr Leszek Reszka - koordynator kierunku Logistics and Mobility
- dr Olga Dębicka - pracownik dydaktyczny Wydziału Ekonomicznego
- mgr Magdalena Reszka - osoba odpowiadająca za tworzenie planów na kierunkach International Business i Logistics and Mobility
- Igor Celejowski - przedstawiciel studentów kierunku studiów: International Business
- Jakub Konopko - przedstawiciel studentów kierunku studiów: Logistics and Mobility
- mgr Ewa Hendożko, Global Logistics Manager w Tenneco - przedstawiciel otoczenia gospodarczego
- mgr Mariusz Gerałtowski - Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki i Zakupów - przedstawiciel otoczenia gospodarczego