Zarządzenie nr 8/21 Dziekana WE UG
z dnia 18 października 2021 roku
zmieniające Zarządzenie nr 5/20 Dziekana Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 9 listopada 2020 roku
Zarządzenie nr 8/21
Dziekana Wydziału Ekonomicznego
Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia 18 października 2021 roku
zmieniające Zarządzenie nr 5/20 Dziekana Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 9 listopada 2020 roku w sprawie utworzenia rady programowej kierunków studiów: ekonomia i międzynarodowe stosunki gospodarcze
Na podstawie § 72 ust. 9 Statutu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 13 czerwca 2019 roku (tekst jedn.: Zarządzenie nr 120/R/21 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 23 sierpnia 2021 roku w sprawie ogłoszenia ujednoliconego tekstu Statutu Uniwersytetu Gdańskiego) - zarządza się, co następuje:
§ 1.
W załączniku do niniejszego zarządzenia ogłasza się ujednolicony tekst Zarządzenia nr 5/20 Dziekana Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 9 listopada 2020 roku w sprawie utworzenia rady programowej kierunków studiów: ekonomia i międzynarodowe stosunki gospodarcze.
§ 2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Dziekan Wydziału Ekonomicznego
Uniwersytetu Gdańskiego
dr hab. Monika Bąk
profesor Uniwersytetu Gdańskiego
Zmienia
Zarządzenie nr 5/20
Dziekana Wydziału Ekonomicznego
Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia 9 listopada 2020 roku
w sprawie utworzenia rady programowej kierunków studiów: ekonomia i międzynarodowe stosunki gospodarcze
/tekst ujednolicony/
Na podstawie § 75 ust. 1-2 i 4 Statutu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 13 czerwca 2019 roku (tekst jedn.: Zarządzenie nr 120/R/21 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 23 sierpnia 2021 roku w sprawie ogłoszenia ujednoliconego tekstu Statutu Uniwersytetu Gdańskiego) - zarządza się, co następuje:
§ 1.
- Tworzy się radę programową kierunków studiów: ekonomia i międzynarodowe stosunki gospodarcze, zwaną dalej „radą”.
- Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o kierunku studiów, należy przez to rozumieć kierunki studiów: ekonomia i międzynarodowe stosunki gospodarcze.
§ 2.
- Rada dba o prawidłową realizację programu studiów określonego dla kierunku studiów oraz wysoką jakość kształcenia na kierunku studiów.
- Do szczegółowych zadań rady należy:
1) opracowywanie projektów programów studiów, w szczególności zgodnych z obowiązującymi przepisami powszechnymi oraz przepisami wewnętrznymi Uniwersytetu, w tym:
a) określanie przedmiotów, rodzajów i form zajęć dydaktycznych oraz ich wzajemnych proporcji, w tym określenie zakresu zajęć laboratoryjnych oraz praktyk zawodowych, wymaganych do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się,
b) ustalanie zgodności efektów uczenia się przypisanych do zajęć lub grup zajęć z efektami kierunkowymi oraz weryfikowanie treści programowych zajęć lub ich grup w odniesieniu do osiągania zakładanych efektów uczenia się;
2) okresowa kontrola treści przedmiotów realizowanych w ramach kierunków studiów w celu uniknięcia powtarzania się treści programowych oraz zapewnienia zgodności tych treści z aktualnym stanem wiedzy i postępami w nauce i praktyce;
3) określenie, pod względem metodologicznym i merytorycznym, zasad i kryteriów przygotowywania pracy dyplomowej na kierunku studiów;
4) sprawowanie nadzoru nad:
a) doborem promotorów prac dyplomowych pod względem ich kwalifikacji merytorycznych,
b) określaniem tematów prac dyplomowych;
5) wyrażanie opinii w sprawach wskazanych w Regulaminie Studiów UG;
6) wyrażanie opinii w sprawach określenia w programie studiów dla kierunków studiów zajęć lub grup zajęć wskazanych jako zajęcia lub grupy zajęć do wyboru;
7) współpraca z interesariuszami zewnętrznymi w celu doskonalenia programów studiów oraz dobrego przygotowania absolwenta do wykonywania obowiązków zawodowych;
8) monitorowanie procesu dydaktycznego poprzez analizę wyników badań ankietowych w odniesieniu do poszczególnych zajęć;
9) współpraca z opiekunami specjalności i kierownikami katedr w sprawie programów specjalności i obsady zajęć.
§ 3.
- W skład rady wchodzą:
1) prodziekan właściwy do spraw kształcenia lub studenckich – przewodniczący komisji;
2) sześciu nauczycieli akademickich zatrudnionych na stanowiskach pracowników badawczo-dydaktycznych lub dydaktycznych w katedrach, w których są prowadzone badania naukowe dotyczące zagadnień objętych treściami programowymi kierunków studiów;
3) jeden przedstawiciel samorządu studenckiego, student kierunku studiów: ekonomia;
4) jeden przedstawiciel samorządu studenckiego, student kierunku studiów: międzynarodowe stosunki gospodarze;
5) przedstawiciel otoczenia gospodarczego;
6) osoba odpowiadająca za tworzenie planów na kierunku ekonomia i międzynarodowe stosunki gospodarcze. - Członkowie rady, o których mowa w ust. 1 pkt 1-2 i 5-6, mogą być w każdym czasie odwołani przez dziekana.
Członków rady, o których mowa w ust. 1 pkt 3 i 4, dziekan powołuje i odwołuje zgodnie ze wskazaniem wydziałowej rady samorządu studenckiego. - Przewodniczącym rady jest prodziekan właściwy do spraw kształcenia lub studenckich.
§ 4.
- Członek rady ma obowiązek udziału w posiedzeniach rady.
- W celu właściwej realizacji swoich obowiązków związanych z pracami rady członek rady jest również zobowiązany do szczegółowego i systematycznego zapoznawania się z obowiązującymi przepisami prawa i innymi aktami, w tym rozporządzeniami ministra właściwego do spraw nauki oraz szkolnictwa wyższego, uchwałami Senatu Uniwersytetu Gdańskiego, zarządzeniami Rektora i dziekana oraz uchwałami i wytycznymi Polskiej Komisji Akredytacyjnej.
- W posiedzeniach rady może również uczestniczyć dziekan lub prodziekan właściwy do spraw kształcenia albo osoby zaproszone przez przewodniczącego.
- Osoby, o których mowa w ust. 3, uczestniczą w posiedzeniu rady bez prawa głosu.
§ 5.
Do zadań przewodniczącego należy:
1) kierowanie pracami rady;
2) przedkładanie do zaopiniowania przez radę dziekana programów studiów, a także przedkładanie tej radzie propozycji działań niezbędnych do zapewnienia właściwej realizacji programu studiów i wysokiej jakości kształcenia;
3) przeprowadzanie konsultacji z osobami prowadzącymi zajęcia dydaktyczne w szczególności w zakresie treści programowych, form zajęć lub kryteriów ich zaliczania;
4) składanie dziekanowi informacji o pracach rady przynajmniej raz w semestrze.
§ 6.
- Posiedzenie rady przewodniczący zwołuje się, co najmniej raz w semestrze roku akademickiego i co najmniej 7 dni przed dniem posiedzenia wyznaczonym w zawiadomieniu o zwołaniu posiedzenia.
- Zawiadomienie, o którym mowa w ust. 1, jest doręczane za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres wskazany przez członka rady lub osobę zaproszoną przez przewodniczącego. Do zawiadomienia dołącza się w szczególności porządek posiedzenia.
- Rada podejmuje uchwały bezwzględną większością głosów w obecności, co najmniej połowy ogólnej liczby członków rady, w tym przewodniczącego.
- Posiedzenia rady są jawne, chyba że przewodniczący wyłączy jawność posiedzenia w całości lub w części. Z przebiegu obrad na posiedzeniu rady sporządza się protokół, który podpisuje przewodniczący.
§ 7.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Dziekan Wydziału Ekonomicznego
Uniwersytetu Gdańskiego
dr hab. Monika Bąk
profesor Uniwersytetu Gdańskiego