Zarządzenie nr 2/19 Dziekana WE UG
z dnia 14 listopada 2019 roku w sprawie utworzenia rady programowej kierunków studiów: ekonomia i międzynarodowe stosunki gospodarcze
Zarządzenie nr 2/19 Dziekana Wydziału Ekonomicznego z dnia 14 listopada 2019 roku
w sprawie utworzenia rady programowej kierunków studiów: ekonomia i międzynarodowe stosunki gospodarcze
Na podstawie § 75 ust. 1-2 i 4 Statutu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 13 czerwca 2019 roku – zarządza się, co następuje:
§ 1.
1. Tworzy się radę programową kierunków studiów: ekonomia i międzynarodowe stosunki gospodarcze, zwaną dalej „radą”.
2. Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o kierunku studiów, należy przez to rozumieć kierunki studiów: ekonomia
i międzynarodowe stosunki gospodarcze.
§ 2.
1. Rada dba o prawidłową realizację programu studiów określonego dla kierunku studiów oraz wysoką jakość
kształcenia na kierunku studiów.
2. Do szczegółowych zadań rady należy:
1) opracowywanie projektów programów studiów, w szczególności zgodnych z obowiązującymi przepisami
powszechnymi oraz przepisami wewnętrznymi Uniwersytetu, w tym:
a) określanie przedmiotów, rodzajów i form zajęć dydaktycznych oraz ich wzajemnych proporcji, w tym
określenie zakresu zajęć laboratoryjnych oraz praktyk zawodowych, wymaganych do osiągnięcia
zakładanych efektów uczenia się,
b) ustalanie zgodności efektów uczenia się przypisanych do zajęć lub grup zajęć z efektami kierunkowymi
oraz weryfikowanie treści programowych zajęć lub ich grup w odniesieniu do osiągania zakładanych
efektów uczenia się;
2) okresowa kontrola treści przedmiotów realizowanych w ramach kierunków studiów w celu uniknięcia
powtarzania się treści programowych oraz zapewnienia zgodności tych treści z aktualnym stanem wiedzy
i postępami w nauce i praktyce;
3) określenie, pod względem metodologicznym i merytorycznym, zasad i kryteriów przygotowywania pracy
dyplomowej na kierunku studiów;
4) sprawowanie nadzoru nad:
a) doborem promotorów prac dyplomowych pod względem ich kwalifikacji merytorycznych,
b) określaniem tematów prac dyplomowych;
5) wyrażanie opinii w sprawach wskazanych w Regulaminie Studiów UG;
6) wyrażanie opinii w sprawach określenia w programie studiów dla kierunków studiów zajęć lub grup zajęć
wskazanych jako zajęcia lub grupy zajęć do wyboru;
7) współpraca z interesariuszami zewnętrznymi w celu doskonalenia programów studiów oraz dobrego
przygotowania absolwenta do wykonywania obowiązków zawodowych;
8) monitorowanie procesu dydaktycznego poprzez analizę wyników badań ankietowych w odniesieniu
do poszczególnych zajęć;
9) współpraca z opiekunami specjalności i kierownikami katedr w sprawie programów specjalności i obsady zajęć.
§ 3.
1. W skład rady wchodzą:
1) dr Tomasz Gutowski - prodziekan do spraw kształcenia;
2) nauczyciele akademiccy zatrudnieni na stanowiskach pracowników badawczo-dydaktycznych
lub dydaktycznych w katedrach, w których są prowadzone badania naukowe dotyczące zagadnień objętych
treściami programowymi kierunków studiów w liczbie 6 osób:
dr Olga Dębicka
dr Ewa Ignaciuk
dr Sylwia Machowska-Okrój
dr Monika Szmelter
dr Tomasz Michałowski
dr Leszek Reszka
3) Kinga Waldecker - przedstawiciel samorządu studenckiego, student kierunku studiów: ekonomia;
4) Kamil Jeremicz - przedstawiciel samorządu studenckiego, student kierunku studiów: międzynarodowe
stosunki gospodarze;
5) mgr Renata Leśniak - przedstawiciel otoczenia gospodarczego;
6) mgr Magdalena Reszka – dziekanat, planista.
2. Członkowie rady, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 4-7, mogą być w każdym czasie odwołani przez dziekana.
Członków rady, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, dziekan powołuje i odwołuje zgodnie ze wskazaniem
wydziałowej rady samorządu studenckiego.
3. Przewodniczącym rady jest prodziekan do spraw kształcenia.
§ 4.
1. Członek rady ma obowiązek udziału w posiedzeniach rady.
2. W celu właściwej realizacji swoich obowiązków związanych z pracami rady członek rady jest również zobowiązany
do szczegółowego i systematycznego zapoznawania się z obowiązującymi przepisami prawa i innymi aktami,
w tym rozporządzeniami ministra właściwego do spraw nauki oraz szkolnictwa wyższego, uchwałami Senatu
Uniwersytetu Gdańskiego, zarządzeniami Rektora i dziekana oraz uchwałami i wytycznymi Polskiej Komisji
Akredytacyjnej.
3. W posiedzeniach rady może również uczestniczyć dziekan lub prodziekan właściwy do spraw kształcenia albo
osoby zaproszone przez przewodniczącego.
4. Osoby, o których mowa w ust. 3, uczestniczą w posiedzeniu rady bez prawa głosu.
§ 5.
Do zadań przewodniczącego należy:
1) kierowanie pracami rady;
2) przedkładanie do zaopiniowania przez radę dziekana programów studiów, a także przedkładanie tej radzie
propozycji działań niezbędnych do zapewnienia właściwej realizacji programu studiów i wysokiej jakości
kształcenia;
3) przeprowadzanie konsultacji z osobami prowadzącymi zajęcia dydaktyczne w szczególności w zakresie treści
programowych, form zajęć lub kryteriów ich zaliczania;
4) składanie dziekanowi informacji o pracach rady przynajmniej raz w semestrze.
§ 6.
1. Posiedzenie rady przewodniczący zwołuje się co najmniej raz w semestrze roku akademickiego i co najmniej 7
dni przed dniem posiedzenia wyznaczonym w zawiadomieniu o zwołaniu posiedzenia.
2. Zawiadomienie, o którym mowa w ust. 1, jest doręczane za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres
wskazany przez członka rady lub osobę zaproszoną przez przewodniczącego. Do zawiadomienia dołącza się
w szczególności porządek posiedzenia.
3. Rada podejmuje uchwały bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ogólnej liczby
członków rady, w tym przewodniczącego.
4. Posiedzenia rady są jawne, chyba że przewodniczący wyłączy jawność posiedzenia w całości lub w części.
Z przebiegu obrad na posiedzeniu rady sporządza się protokół, który podpisuje przewodniczący.
§ 7.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Dziekan Wydziału Ekonomicznego
Uniwersytetu Gdańskiego
dr hab. Monika Bąk
profesor Uniwersytetu Gdańskiego