Debaty oksfordzkie nt. zrównoważonego rozwoju
18.03.2022 r. odbył się międzyszkolny etap turnieju debat oksfordzkich „Science Clubs w Uniwersytecie Gdańskim – znane i nieznane oblicza nauki”
W piątek 18.03.2022 r. na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Gdańskiego odbył się ćwierćfinałowy międzyszkolny etap II edycji turnieju debat oksfordzkich o tematyce zrównoważonego rozwoju.
Turniej realizowany jest w ramach projektu „Science Clubs w Uniwersytecie Gdańskim – znane i nieznane oblicza nauki” prowadzonego przez Wydział Ekonomiczny i Wydział Chemii Uniwersytetu Gdańskiego.
W debatach 18.03.2022 r. zmierzyło się 8 drużyn licealistów z województwa pomorskiego, a debatę poprowadzili i oceniali doświadczeni w debatowaniu studenci Uniwersytetu Gdańskiego wraz z kadrą akademicką.
W konkursie wzięły udział reprezentacje:
- Uniwersyteckiego Liceum Ogólnokształcącego im. Pawła Adamowicza w Gdańsku,
- I Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego im. Marii Skłodowskiej-Curie w Sopocie,
- II Liceum Ogólnokształcącego im. Bolesława Chrobrego w Sopocie,
- XII Sportowego Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego
- w Gdańsku,
- Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Sierakowicach,
- Społecznego Liceum Ogólnokształcącego im. Polskich Noblistów w Kwidzynie,
- XX Liceum Ogólnokształcącego im. Zbigniewa Herberta w Gdańsku
- oraz XIX Liceum Ogólnokształcącego im. Mariana Mokwy w Gdańsku.
Uczestnicy podjęli się dyskusji nad następującymi tezami:
- „Formuła ONZ wyczerpała się”,
- „To koniec epoki książek papierowych”,
- „Gospodarka rynkowa nie jest odpowiedzią na problemy dzisiejszego świata”
- „Służba zdrowia w Polsce powinna być prywatna”.
II etap (półfinałowy) odbędzie się 28.04.2022 r. i zmierzą się w nim zwycięzcy ćwierćfinałowego etapu międzyszkolnego, którymi są:
- Uniwersyteckie Liceum Ogólnokształcące im. Pawła Adamowicza w Gdańsku,
- I Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego im. Marii Skłodowskiej-Curie w Sopocie,
- II Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego w Sopocie
- oraz XIX Liceum Ogólnokształcące im. Mariana Mokwy w Gdańsku.
Już teraz zapraszamy!
Dla pracowników Uniwersytetu jest to okazja, żeby zapoznać się z możliwościami wykorzystania debaty oksfordzkiej jako skutecznego narzędzia dydaktycznego, budującego postawę zdrowej rywalizacji i zwiększającego zaangażowanie studentów.
Studentom również polecamy zapoznać się z debatą oksfordzką jako ciekawą formą intelektualnej rozrywki rozwijającej umiejętności, takie jak: jasne konstruowanie wypowiedzi, formułowanie argumentów, asertywne reagowanie na krytykę i współpraca w zespole.
Projekt “Science Clubs w Uniwersytecie Gdańskim - znane i nieznane oblicza nauki”
realizowany jest w ramach programu
Społeczna Odpowiedzialność Nauki / Doskonała Nauka i współfinansowany przez Ministerstwo Nauki i Edukacji.