Dr hab. Dorota Simpson, prof. UG
Prodziekan ds. studenckich Wydziału Ekonomicznego w latach 2002-2005 i 2005-2008, twórczyni studiów podyplomowych International Business
Dr hab. Dorota Simpson
Przebieg kariery naukowej
- 1975 – dr nauk ekonomicznych
- 1999 – dr habilitowany nauk ekonomicznych (rozprawa habilitacyjna: „Modele strategii marketingowych i możliwość ich wykorzystania w przedsiębiorstwach spedycyjnych”)
Pełnione funkcje i członkostwo w organizacjach
- 1999 - 2002 wicedyrektor ds. dydaktycznych Instytutu Handlu Zagranicznego,
- 2002 – 2008 prodziekan ds. studenckich Wydziału Ekonomicznego,
- 2002 – 2008 pełnomocnik rektora UG ds. Projektu „Uniwersytet bez Barier”,
- 2012 – 2016 wicedyrektor ds. naukowo-badawczych Instytutu Handlu Zagranicznego,
- 2005 – 2018 kierownik studiów podyplomowych w języku angielskim International Business, Kapitał ludzki w biznesie międzynarodowym oraz Innowacyjne praktyki public relations,
- Członkostwo w Polskim Towarzystwie Ekonomicznym i organizacji charytatywnej Kiwanis.
Nagrody
- Medal Komisji Edukacji Narodowej,
- Brązowy Krzyż Zasługi,
- Srebrny Krzyż Zasługi,
- Złoty Medal za Długoletnią Służbę,
- Wyróżnienie Ministra Transportu za pracę habilitacyjną.
Najważniejsze osiągnięcia naukowe i pozanaukowe:
- wyróżnienie pracy habilitacyjnej nagrodą Ministra Transportu,
- rozwój kadry naukowej - wypromowanie 15 doktorantów i recenzowanie licznych rozpraw doktorskich w języku polskim i angielskim,
- desygnowanie na funkcję prodziekana przez studentów Wydziału Ekonomicznego - dwie kadencje 2002-2005, 2005-2008,
- utworzenie i opieka merytoryczna nad Studenckim Centrum Promocji Wydziału Ekonomicznego, przekształconego później w studenckie koło naukowe Public Relations, opiekun koła naukowego Lider,
- utworzenie pierwszych na Pomorzu studiów podyplomowych w języku angielskim International Business i studiów w języku polskim Kapitał ludzki w biznesie międzynarodowym oraz Innowacyjne praktyki public relations,
- ukończenie rocznego kursu zarządzania biznesem prowadzonego przez Central Connecticut State University i warsztatów na temat wykorzystania metody case study w nauczaniu przedmiotów biznesowych w Harvard Business School,
- szkolenia i staże dydaktyczne w Cardiff University, Copenhagen Business School, RUCA University w Belgii oraz Abertay University w Dundee oraz Irish Management Institute.
Zainteresowania naukowe:
- marketing,
- kapitał ludzki,
- różnice kulturowe w biznesie.
Zainteresowania pozanaukowe:
- podróże,
- poznawanie innych kultur i ludzi,
- kryminały.
Motto: „Non scholae sed vitae discimus” – nie dla szkoły, lecz dla życia uczymy się.