Studia II stopnia stacjonarne - MSG: Międzynarodowe strategie marketingowe





Specjalność objęta „PROgramem Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego (ProUG)”

Absolwent posiada wiedzę z zakresu:

  • specyfiki komunikowania się z rynkiem w otoczeniu międzynarodowym,
  • budowania strategii przedsiębiorstwa z uwzględnieniem czynników makro i mikro otoczenia,
  • tworzenia całościowej identyfikacji przedsiębiorstwa,
  • analizy specyfiki różnych branż na rynku przemysłowym i konsumpcyjnym.

Absolwent nabywa umiejętności:

  • opracowania biznes planu,
  • oceny kampanii reklamowych,
  • opracowania strategii wejścia na rynki zagraniczne,
  • wykorzystania analiz rynkowych,
  • tworzenia wizerunku marki (umiejętności w oparciu o praktyczne rozwiązania prezentowane przez praktyków).

Uzyskane efekty uczenia się umożliwiają absolwentowi:

  • pracę w przedsiębiorstwach i instytucjach na stanowiskach związanych z zarządzaniem marketingowym (np. specjalista ds. reklamy, public relations, badań rynkowych).

Przedmioty specjalnościowe:

  • Międzynarodowe zarządzanie zasobami ludzkimi
  • Społeczna odpowiedzialność biznesu
  • Analizy rynkowe
  • Całościowa identyfikacja
  • Prawne aspekty marketingowe
  • Marketing B2B
  • Strategie marketingowe
  • Psychologia w marketingu
  • Metody Public Relations
  • Systemy dystrybucji
  • Marketing relacyjny
  • Rynek w myśli ekonomicznej

Przykładowe tematy prac dyplomowych:

  1. Strategia komunikacji marketingowej na przykładzie przedsiębiorstwa X.
  2. Zarządzanie wizerunkiem marki luksusowej w branży odzieżowej.
  3. Wykorzystanie metod heurystycznych oraz prognozowania intuicyjnego w marketingu partyzanckim.
  4. Product placement w komunikacji marketingowej na przykładzie marki X.
  5. Marketing terytorialny i jego zastosowanie na przykładzie miasta X.
  6. Znaczenie programów lojalnościowych w sprzedaży detalicznej w branży X.
  7. Praktyczne i etyczne aspekty funkcjonowania reklamy internetowej na przykładzie wykorzystywania polityki cookies i narzędzi Google Analytics.
  8. Wykorzystanie sponsoringu imprez masowych w budowaniu wizerunku marki.
  9. Narzędzia marketingu mix w kampaniach marketingowych klubów piłkarskich.
  10. Zastosowanie technik i systemów gamifikacji jako metody angażowania i motywowania konsumentów.

Opiekun specjalności:



dr Tomasz Czuba

Katedra Biznesu Międzynarodowego
Zakład Strategii Marketingowych
e-mail: tomasz.czuba@ug.edu.pl