InComp Edu

O projekcie:

Projekt „Innovative competence in on-line higher education” (InCompEdu), koncentruje się na opracowaniu metodologii i międzynarodowych narzędzi wspierania edukacji on-line związanymi z nagłym przejściem na nauczanie zdalne w związku z pandemią COVID-19 oraz na dzieleniu się dobrymi praktykami, wiedzą i doświadczeniem zdobytym na uczelniach partnerskich i poza nimi.

 

Pandemia COVID-19 stanowi poważne wyzwanie dla szkolnictwa wyższego. Nagłe przejście na nauczanie on-line wystawia na próbę infrastrukturę uczelni. Jest to również wyzwanie dla nauczycieli akademickich, którzy nie mają doświadczenia w pracy w takich warunkach.

 

Wiele europejskich uniwersytetów pracuje nad wdrożeniem rozwiązań edukacyjnych on-line w trybie przyspieszonym, opierając się jedynie na własnych wysiłkach. Biorąc pod uwagę fakt, że mobilność zarówno studentów, jak i nauczycieli jest również bardziej ograniczona do mobilności on-line, w tym do tworzenia np. wirtualnej mobilności w ramach programu Erasmus+, wskazane jest opracowanie wspólnych, uniwersalnych rozwiązań w zakresie internetowych programów nauczania i narzędzi informatycznych do nauczania, które mogłyby być wykorzystywane nie tylko w ramach jednej uczelni lub kraju, ale o zasięgu międzynarodowym.

 

W projekcie założono, iż eksperci w dziedzinie technologii edukacyjnych z różnych krajów podzielą się swoimi najskuteczniejszymi pomysłami i doświadczeniami, które mogą zostać przyjęte/zaadaptowane przez innych nauczycieli akademickich.

 

Konsorcjum projektu obejmuje 6 partnerów akademickich z 6 różnych krajów:

  • Univeristy of Gdańsk (Polska - lider projektu),
  • University of  Turku (Finlandia), 
  • University of Primorska (Słowenia), 
  • University of Alba Iulia (Rumunia), 
  • University of Rome Tor Vergata (Włochy).
 
 
Grupy docelowe, do których skierowany jest projekt to społeczność nauczycieli akademickich oraz władze uczelni odpowiedzialne za programy studiów. Uczelnie wyższe poprzez nagłe przejście na naukę online zostały zmuszone do wprowadzenia szybkich zmian w programach kursów i metodach nauczania. Działania w ramach projektu koncentrują się na dwóch aspektach:
  1. kompetencjach cyfrowych nauczycieli akademickich 
  2. rozwoju nowych kompetencji w zakresie tworzenia i wdrażania kursów online/hybrydowych i innowacyjnych programów nauczania.

 

Budżet trwającego dwa lata projektu (lata 2021-2023), to blisko 250 tys. EUR.

 

Zespół badawczy z ramienia Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego (lider projektu):

 

Strona internetowa projektu: www.incompedu.ug.edu.pl

 

mail projektowy: incompedu@ug.edu.pl