Zarządzenie nr 8/21 Dziekana WE UG

Zarządzenie nr 8/21
Dziekana Wydziału Ekonomicznego
Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia 18 października 2021 roku

zmieniające Zarządzenie nr 5/20 Dziekana Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 9 listopada 2020 roku w sprawie utworzenia rady programowej kierunków studiów: ekonomia i międzynarodowe stosunki gospodarcze

 

Na podstawie § 72 ust. 9 Statutu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 13 czerwca 2019 roku (tekst jedn.: Zarządzenie nr 120/R/21 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 23 sierpnia 2021 roku w sprawie ogłoszenia ujednoliconego tekstu Statutu Uniwersytetu Gdańskiego) - zarządza się, co następuje:


§ 1.

W załączniku do niniejszego zarządzenia ogłasza się ujednolicony tekst Zarządzenia nr 5/20 Dziekana Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 9 listopada 2020 roku w sprawie utworzenia rady programowej kierunków studiów: ekonomia i międzynarodowe stosunki gospodarcze.


§ 2.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.




Dziekan Wydziału Ekonomicznego
Uniwersytetu Gdańskiego
dr hab. Monika Bąk
profesor Uniwersytetu Gdańskiego

 

 

Zmienia

Zarządzenie nr 5/20 Dziekana Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 9 listopada 2020 roku w sprawie utworzenia rady programowej kierunków studiów: ekonomia i międzynarodowe stosunki gospodarcze


 

 

 

 

 

Zarządzenie nr 5/20
Dziekana Wydziału Ekonomicznego
Uniwersytetu Gdańskiego
z dnia 9 listopada 2020 roku

w sprawie utworzenia rady programowej kierunków studiów: ekonomia i międzynarodowe stosunki gospodarcze

/tekst ujednolicony/

 

Na podstawie § 75 ust. 1-2 i 4 Statutu Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 13 czerwca 2019 roku (tekst jedn.: Zarządzenie nr 120/R/21 Rektora Uniwersytetu Gdańskiego z dnia 23 sierpnia 2021 roku w sprawie ogłoszenia ujednoliconego tekstu Statutu Uniwersytetu Gdańskiego) - zarządza się, co następuje:


§ 1.

  1. Tworzy się radę programową kierunków studiów: ekonomia i międzynarodowe stosunki gospodarcze, zwaną dalej „radą”.
  2. Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o kierunku studiów, należy przez to rozumieć kierunki studiów: ekonomia i międzynarodowe stosunki gospodarcze.


§ 2.

  1. Rada dba o prawidłową realizację programu studiów określonego dla kierunku studiów oraz wysoką jakość kształcenia na kierunku studiów.
  2. Do szczegółowych zadań rady należy:
    1) opracowywanie projektów programów studiów, w szczególności zgodnych z obowiązującymi przepisami powszechnymi oraz przepisami wewnętrznymi Uniwersytetu, w tym:
    a) określanie przedmiotów, rodzajów i form zajęć dydaktycznych oraz ich wzajemnych proporcji, w tym określenie zakresu zajęć laboratoryjnych oraz praktyk zawodowych, wymaganych do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się,
    b) ustalanie zgodności efektów uczenia się przypisanych do zajęć lub grup zajęć z efektami kierunkowymi oraz weryfikowanie treści programowych zajęć lub ich grup w odniesieniu do osiągania zakładanych efektów uczenia się;
    2) okresowa kontrola treści przedmiotów realizowanych w ramach kierunków studiów w celu uniknięcia powtarzania się treści programowych oraz zapewnienia zgodności tych treści z aktualnym stanem wiedzy i postępami w nauce i praktyce;
    3) określenie, pod względem metodologicznym i merytorycznym, zasad i kryteriów przygotowywania pracy dyplomowej na kierunku studiów;
    4) sprawowanie nadzoru nad:
    a) doborem promotorów prac dyplomowych pod względem ich kwalifikacji merytorycznych,
    b) określaniem tematów prac dyplomowych;
    5) wyrażanie opinii w sprawach wskazanych w Regulaminie Studiów UG;
    6) wyrażanie opinii w sprawach określenia w programie studiów dla kierunków studiów zajęć lub grup zajęć wskazanych jako zajęcia lub grupy zajęć do wyboru;
    7) współpraca z interesariuszami zewnętrznymi w celu doskonalenia programów studiów oraz dobrego przygotowania absolwenta do wykonywania obowiązków zawodowych;
    8) monitorowanie procesu dydaktycznego poprzez analizę wyników badań ankietowych w odniesieniu do poszczególnych zajęć;
    9) współpraca z opiekunami specjalności i kierownikami katedr w sprawie programów specjalności i obsady zajęć.


§ 3.

  1. W skład rady wchodzą:
    1) prodziekan właściwy do spraw kształcenia lub studenckich – przewodniczący komisji;
    2) sześciu nauczycieli akademickich zatrudnionych na stanowiskach pracowników badawczo-dydaktycznych lub dydaktycznych w katedrach, w których są prowadzone badania naukowe dotyczące zagadnień objętych treściami programowymi kierunków studiów;
    3) jeden przedstawiciel samorządu studenckiego, student kierunku studiów: ekonomia;
    4) jeden przedstawiciel samorządu studenckiego, student kierunku studiów: międzynarodowe stosunki gospodarze;
    5) przedstawiciel otoczenia gospodarczego;
    6) osoba odpowiadająca za tworzenie planów na kierunku ekonomia i międzynarodowe stosunki gospodarcze.
  2. Członkowie rady, o których mowa w ust. 1 pkt 1-2 i 5-6, mogą być w każdym czasie odwołani przez dziekana.
    Członków rady, o których mowa w ust. 1 pkt 3 i 4, dziekan powołuje i odwołuje zgodnie ze wskazaniem wydziałowej rady samorządu studenckiego.
  3. Przewodniczącym rady jest prodziekan właściwy do spraw kształcenia lub studenckich.


§ 4.

  1. Członek rady ma obowiązek udziału w posiedzeniach rady.
  2. W celu właściwej realizacji swoich obowiązków związanych z pracami rady członek rady jest również zobowiązany do szczegółowego i systematycznego zapoznawania się z obowiązującymi przepisami prawa i innymi aktami, w tym rozporządzeniami ministra właściwego do spraw nauki oraz szkolnictwa wyższego, uchwałami Senatu Uniwersytetu Gdańskiego, zarządzeniami Rektora i dziekana oraz uchwałami i wytycznymi Polskiej Komisji Akredytacyjnej.
  3. W posiedzeniach rady może również uczestniczyć dziekan lub prodziekan właściwy do spraw kształcenia albo osoby zaproszone przez przewodniczącego.
  4. Osoby, o których mowa w ust. 3, uczestniczą w posiedzeniu rady bez prawa głosu.


§ 5.


Do zadań przewodniczącego należy:

1) kierowanie pracami rady;
2) przedkładanie do zaopiniowania przez radę dziekana programów studiów, a także przedkładanie tej radzie propozycji działań niezbędnych do zapewnienia właściwej realizacji programu studiów i wysokiej jakości kształcenia;
3) przeprowadzanie konsultacji z osobami prowadzącymi zajęcia dydaktyczne w szczególności w zakresie treści programowych, form zajęć lub kryteriów ich zaliczania;
4) składanie dziekanowi informacji o pracach rady przynajmniej raz w semestrze.


§ 6.

  1. Posiedzenie rady przewodniczący zwołuje się, co najmniej raz w semestrze roku akademickiego i co najmniej 7 dni przed dniem posiedzenia wyznaczonym w zawiadomieniu o zwołaniu posiedzenia.
  2. Zawiadomienie, o którym mowa w ust. 1, jest doręczane za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres wskazany przez członka rady lub osobę zaproszoną przez przewodniczącego. Do zawiadomienia dołącza się w szczególności porządek posiedzenia.
  3. Rada podejmuje uchwały bezwzględną większością głosów w obecności, co najmniej połowy ogólnej liczby członków rady, w tym przewodniczącego.
  4. Posiedzenia rady są jawne, chyba że przewodniczący wyłączy jawność posiedzenia w całości lub w części. Z przebiegu obrad na posiedzeniu rady sporządza się protokół, który podpisuje przewodniczący.


§ 7.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.





Dziekan Wydziału Ekonomicznego
Uniwersytetu Gdańskiego
dr hab. Monika Bąk
profesor Uniwersytetu Gdańskiego