Studia II stopnia niestacjonarne - MSG: Biznes międzynarodowy



Opis specjalności:

Wykształcenie absolwenta w specjalności Biznes międzynarodowy ma na celu przekazanie wiedzy i wykształcenia umiejętności przydatnych w pracy w biznesie międzynarodowym. Absolwent specjalności po zakończeniu studiów II stopnia będzie mógł obejmować stanowiska z zakresu: kierowania komórkami organizacyjnymi przedsiębiorstwa na rynkach międzynarodowych, planowania operacyjnego i controllingu, kierowania sprzedażą, negocjowania i zawierania kontraktów w wymiarze międzynarodowym. Zdobyte kwalifikacje umożliwią absolwentom specjalności Biznes międzynarodowy obejmowanie stanowisk charakteryzujących się dużym poziomem odpowiedzialności na różnych rynkach międzynarodowych, głównie w przedsiębiorstwach, instytucjach finansowych, a także w jednostkach władzy państwowej oraz samorządowej.

Specjalność objęta „PROgramem Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego (ProUG)”

Absolwent posiada wiedzę z zakresu:

  • finansów i innowacyjności,
  • strategii rynkowych i technik negocjacji w biznesie międzynarodowym,
  • przywództwa w biznesie,
  • koordynacji działań na rynkach międzynarodowych,
  • strategii zarządzania.

Absolwent nabywa umiejętności:

  • kierowania zespołami pracowniczymi,
  • kierowania działalnością firmy na rynkach międzynarodowych
  • kierowania projektami.

Uzyskane efekty uczenia się umożliwiają absolwentowi:

  • prowadzenie własnej działalności gospodarczej na rynkach międzynarodowych
  • pracę na kierowniczych stanowiskach w firmach działających na rynku krajowym i zagranicznym
  • zarządzanie działalnością firmy na wybranym rynku.

Przedmioty specjalnościowe:

  • Seminarium magisterskie
  • Strategie przedsiębiorstw w biznesie międzynarodowym
  • Data mining
  • Formy współpracy przedsiębiorstw międzynarodowych
  • Planowanie operacyjne i controlling
  • Innowacyjność w przedsiębiorstwie
  • Zarządzanie finansami
  • Komunikacja marketingowa
  • Zarządzanie kadrami w przedsiębiorstwie międzynarodowym
  • Przywództwo w biznesie
  • Negocjacje i zawieranie kontraktów w biznesie międzynarodowym
  • Zarządzanie projektami w biznesie międzynarodowym
  • Systemy jakościowe
  • Symulacje i gry biznesowe

Opiekun specjalności:



dr Tomasz Czuba

Katedra Biznesu Międzynarodowego
Zakład Strategii Marketingowych
e-mail: tomasz.czuba@ug.edu.pl