Studia II stopnia niestacjonarne - MSG: Handel zagraniczny




 Absolwent posiada wiedzę z zakresu:

  • polityki międzynarodowej,
  • organizacji i techniki prowadzenia działalności w zakresie handlu zagranicznego,
  • wykorzystania ubezpieczeń w handlu zagranicznym,
  • negocjacji handlowych,
  • zarządzania zasobami ludzkimi w otoczeniu międzynarodowym.

Absolwent nabywa umiejętności:

  • kierowania podmiotami gospodarczymi funkcjonującymi w otoczeniu międzynarodowym,
  • wdrażania rozwiązań innowacyjnych służących zwiększeniu konkurencyjności przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym.

Uzyskane efekty uczenia się umożliwiają absolwentowi:

  • pracę w przedsiębiorstwach, instytucjach rządowych i organizacjach międzynarodowych związanych z procesem wymiany handlowej z zagranicą.

Przedmioty specjalnościowe:

  • Handel zagraniczny Polski
  • Zarządzanie cyklem transakcyjnym na rynkach zagranicznych
  • Zarządzanie projektem międzynarodowym
  • Negocjacje w handlu międzynarodowym
  • Kształtowanie oferty przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych
  • Zarządzanie ryzykiem w handlu zagranicznym
  • Dyplomacja gospodarcza
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi w otoczeniu międzynarodowym
  • Zagraniczne rynki branżowe
  • Źródła finansowania działalności na rynkach zagranicznych
  • Społeczna odpowiedzialność biznesu
  • Psychologia w ekonomii

Przykładowe tematy prac dyplomowych:

  1. Rola dyplomacji ekonomicznej w systemie wspierania eksportu.
  2. Ocena skuteczności wybranych działań marketingowych na przykładzie przedsiębiorstwa XYZ.
  3. Stosunki gospodarcze między Francją i Rosją ze szczególnym uwzględnieniem handlu artykułami luksusowymi.
  4. Znaczenie ropy naftowej w rozwoju gospodarczym państw Afryki Subsaharyjskiej.
  5. E-commerce jako narzędzie ekspansji na rynki zagraniczne.
  6. Wpływ specjalnych stref ekonomicznych na rozwój gospodarczy regionów na przykładzie Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
  7. Rynek telekomunikacyjny w Polsce po wejściu do Unii Europejskiej.
  8. Uwarunkowania kulturowe w komunikacji i negocjacjach międzynarodowych na przykładzie wybranych krajów Europy i Azji.
  9. Relacje handlowe Polski z wybranymi krajami pozaeuropejskimi w latach 2004-2014.
  10. Rola współpracy z zagranicą w polskiej polityce energetycznej.
  11. Znaczenie ropy naftowej w gospodarce Rosji.
  12. Kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa na przykładzie spółki X.
  13. Znak towarowy jako składnik ochrony konkurencyjności przedsiębiorstwa na rynku międzynarodowym.
  14. Liberalizacja obrotu handlowego i inwestycji w partnerstwie transatlantyckim między Unią Europejską a USA.

Opiekun specjalności:






dr Anna Sperska

Katedra Biznesu Międzynarodowego
Zakład Handlu Zagranicznego
e-mail: anna.sperska@ug.edu.pl