Program studiów

 

PRZEDMIOTY I PROBLEMATYKALICZBA
GODZIN
PROWADZĄCY
MODUŁ 1:
Wprowadzenie do innowacji
Podstawy wiedzy o innowacjach, w tym:
  • istota i rodzaje innowacji
  • popyt na innowacje
  • finansowanie innowacji
  • analiza efektów innowacji
8prof. zw. dr hab.
Jan Burnewicz
Innowacje w turystyce, w tym:
  • budowa kompozycji atrakcji turystycznych o dużej sile przyciągania
  • nowe zakresy turystyki zrównoważonej (sustainable tourism) w oparciu o praktyczne przykłady: UNESCO Word Heritage, Balic Sea Region Heritage Properties
  • podejście do eksploracji luk efektywnościowych; mała firma turystyczna
10prof. UG, dr hab.
Przemysław Kulawczuk
MODUŁ 2:
Rynek turystyczny i jego otoczenie
Analiza rynku turystycznego, w tym:
  • turystyka w gospodarce narodowej i regionalnej
  • analiza popytu i podaży na rynku turystycznym
  • konkurencja na rynku turystycznym
8dr Elżbieta Adamowicz
Turystyka zrównoważona, w tym:
  • analiza wzajemnych relacji między turystyką a innymi sektorami gospodarki, społeczeństwem a środowiskiem przyrodniczym
  • polityka światowa i UE w zakresie zrównoważonej turystyki
  • proekologiczny produkt turystyczny
8dr Barbara Pawłowska
Bariery w komunikacji międzykulturowej, w tym:
  • konflikt na tle kulturowym
  • adaptacja i asymilacja w kontekście różnic kulturowych
  • relatywizm kulturowy (etnocentryzm, geocentryzm)
6dr Jacek Grodzicki
Komunikacja międzykulturowa, w tym:
  • potrzeba znajomości kulturowych uwarunkowań dla działalności w sferze turystyki międzynarodowej, czynniki sprzyjające i ograniczające w komunikacji międzykulturowej
  • globalizacja i regionalizacja kultury, homogenizacja potrzeb konsumentów i heterogeniczność kulturowa, konwergencja i dywergencja kulturowa, różnice kulturowe w ramach krajów i regionów, naród a grupy etniczne
6prof. zw. dr hab.
Janusz Neider
Marketing w turystyce, w tym:
  • metody badania rynku turystycznego
  • strategia marketingowa przedsiębiorstwa turystycznego
  • marketing mix w przedsiębiorstwie turystycznym
  • badanie stopnia zadowolenia klientów
10dr Tomasz Czuba
dr Aneta Oniszczuk-Jastrząbek
Inwestycje turystyczne, w tym:
  • obszary inwestycyjne w turystyce
  • inwestycje infrastrukturalne w Polsce
  • inwestycje modernizujące sferę organizacyjną w przedsiębiorstwie
8dr Ernest Czermański
MODUŁ 3:
Nowoczesne przedsiębiorstwo turystyczne
Nowoczesne przedsiębiorstwo  turystyczne, w tym:
  • organizacja przedsiębiorstwa hotelarskiego
  • gospodarka finansowa przedsiębiorstwa turystycznego
  • planowanie zysku w przedsiębiorstwie turystycznym
  • polityka inwestycyjna przedsiębiorstwa turystycznego
20dr Sylwia Machowska
Biznes plan przedsiębiorstwa turystycznego, w tym:
  • pojecie i potrzeba tworzenia biznesplanu
  • struktura biznesplanu przedsiębiorstwa turystycznego
  • istota analizy strategicznej i marketingowej przedsiębiorstwa turystycznego
  • finansowe aspekty biznesplanu przedsięwzięcia turystycznego
10dr Tomasz Gutowski
Controlling usług turystycznych, w tym:
  • koncepcja controllingu w turystyce
  • wyznaczanie podstawowych wskaźników działalności turystycznej
  • ocena opłacalności usług turystycznych
6prof. zw. dr hab.
Mirosław Chaberek
MODUŁ 4:
Innowacyjne rozwiązania transportowe i logistyczne w turystyce
Kierunki rozwoju transportu w obsłudze ruchu turystycznego, w tym:
  • współzależności rozwoju transportu i logistyki
  • transport i turystyka w rozwoju gospodarczym Europy, kraju, regionu
  • transport jako produkt turystyczny
  • specyfika gałęzi i transportu w obsłudze ruchu turystycznego
8prof. UG, dr hab.
Monika Bąk
Transport lotniczy w turystyce międzynarodowej, w tym:
  • usługa lotnicza jako produkt turystyczny
  • zachowanie pasażerów na rynku usług lotniczych
  • przewoźnicy w obsłudze ruchu turystycznego
  • rola portów lotniczych w kształtowaniu produktu turystycznego
8

prof. zw. dr hab.
Andrzej Ruciński

dr Dariusz Tłoczyński

Turystyka morska, w tym:
  • istota, cechy i rodzaje turystyki morskiej
  • regiony aktywności operatorów turystyki morskiej na świecie
  • popyt i podaż na usługi turystyki morskiej
8dr Tomasz Nowosielski
Logistyczne wsparcie obsługi turystycznej,w tym:
  • koncepcja logistycznej obsługi działalności turystycznej
  • elementy wsparcia materiałowego usług turystycznych
  • elementy logistycznej obsługi klienta przedsiębiorstwa branży turystycznej
6prof. zw. dr hab.
Mirosław Chaberek
MODUŁ 5:
Informatyka w turystyce
Informacja w turystyce, w tym:
  • charakterystyka kanałów informacji turystycznej
  • systemy informacyjne wykorzystujące ogólnodostępne sieci komputerowe do aktywizacji i rezerwacji usług turystycznych
  • charakterystyka informacji marketingowej przedsiębiorstw turystycznych
6dr Tomasz Nowosielski
Systemy rezerwacyjne w turystyce międzynarodowej, w tym:
  • wprowadzenie do systemów informacyjnych (SI)
  • analiza zróżnicowania w wyposażeniu informatyczno – komunikacyjnym we wszystkich segmentach turystyki
  • prezentacja przykładów oprogramowania branżowego w biurach turystycznych
6dr Jacek Winiarski
Informatyka w biurach podróży, w tym:
  • systemy informatyczne stosowane w turystyce i hotelarstwie
  • systemy wspierające zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym
  • systemy rezerwacyjne, systemy informacji turystycznej, systemy do zarządzania restauracją
8dr Jacek Winiarski
Informatyka w gastronomii i hotelarstwie, w tym:
  • kryteria oceny i wyboru programu branżowego dla gastronomii i hotelarstwa (funkcje programu, uwarunkowania techniczne, serwis, koszty)
  • systemy informatyczne w gastronomii i hotelarstwie
  • przegląd możliwości programu Gastro POS, Gastro Szef, Postifix POS
8dr Jacek Winiarski
Informatyka w turystyce i rekreacji, w tym:
  • zasady analizy i projektowania systemów informacyjnych SI
  • prezentacja oprogramowania dla małych i średnich hoteli
  • Internet w branży turystycznej i hotelarskiej
  • reklama usług turystycznych w sieci
10dr Jacek Winiarski
MODUŁ 6:
Innowacyjne produkty turystyczne
 Innowacyjność produktu turystycznego, w tym:
  • istota i specyfika produktu turystycznego
  • koncepcja produktu turystyki, kryteria zrównoważonej turystyki, partnerstwo zrównoważonej turystyki
  • sieciowe produkty turystyczne jako innowacyjność oferty regionów
 8 prof. UG, dr hab.
Stanisław Miecznikowski
 Innowacyjne produkty turystyczne, w tym:
  • ekoturystyka, turystyka aktywna, turystyka edukacyjna, turystyka zdrowotna, agroturystyka
  • współpraca partnerska podmiotów różnych sektorów gospodarki przy realizacji programów rozwoju turystyki i infrastruktury turystycznej wpływającej na rozwój regionu
 8 dr Piotr Kuropatwiński
 Innowacyjne produkty turystyczne, w tym:
  • produkty turystyczne według kryterium przestrzennego, marki, formy aktywności, sposobu zakupu, wielkości segmentu
  • konkursy na najbardziej innowacyjne produkty turystyczne
  • przykłady produktów innowacyjnych turystycznych oraz ich właściwa promocja
  • wpływ klastrów na aktywizację gospodarczą regionów turystycznych
 8 dr Jacek Podhorski - Piotrowski
Innowacyjne produkty turystyczne, w tym:
  • marka turystyczna, produkt markowy w turystyce
  • działania w zakresie rozwoju markowych produktów turystyki w Polsce, promocja produktu markowego
  • wspieranie inwestycji w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym
  • rozwój markowych produktów turystycznych
 8 dr Dagmara Wach