Informacje o studiach

Nazwa studiów podyplomowych:
Innowacje w turystyce

Tryb studiów:
niestacjonarny
Zajęcia odbywają się w piątki po południu i soboty co dwa tygodnie.

Czas trwania studiów:
dwa semestry

Liczba godzin dydaktycznych:
200 godz.

Opłata za semestr:
1950,00

W programie studiów m.in:

Podstawy wiedzy o innowacjach, Innowacje w turystyce, Analiza rynku turystycznego, Turystyka zrównoważona, Komunikacja międzykulturowa, Marketing w turystyce, Inwestycje turystyczne, Nowoczesne przedsiębiorstwo turystyczne, Biznes plan przedsiębiorstwa turystycznego, Controlling usług turystycznych, Kierunki rozwoju transportu w obsłudze ruchu turystycznego, Transport lotniczy w turystyce międzynarodowej, Turystyka morska, Logistyczne wsparcie obsługi turystycznej, Informacja w turystyce, Systemy rezerwacyjne w turystyce międzynarodowej, Informatyka w biurach podróży, Informatyka w gastronomii i hotelarstwie, Informatyka w turystyce i rekreacji.

Sylwetka absolwenta:

  • W wyniku ukończenia studiów absolwent posiada wiedzę zarówno z szeroko pojmowanego rynku turystycznego jak i specjalistycznych dziedzin z zakresu innowacyjności wyznaczających kierunek rozwoju turystyki.
  • Szerokie spektrum przedmiotów związanych z innowacyjnością pozwala absolwentowi na kreatywną działalność w obszarze turystyki, począwszy od tworzenia konkurencyjnego produktu turystycznego do kierowania nowoczesnym przedsiębiorstwem turystycznym.
  • Słuchacz nabywa umiejętności z zakresu wykonywania analiz ekonomicznych zwłaszcza w mikroskali, w tym kalkulowania opłacalności przedsięwzięć turystycznych. Ponadto, sprawnie posługuje się narzędziami informatycznymi znajdującymi zastosowanie w biurach podróży, hotelarstwie oraz turystyce międzynarodowej. Wyposażony jest w kompetencje pozwalające świadomie wykorzystywać walory regionalne w lokalnej turystyce morskiej.
  • Jego wiedza obejmuje również wsparcie logistyczne z uwzględnieniem transportu w tym lotniczego w aspekcie rozwiązań innowacyjnych. 
  • Na potrzeby międzynarodowego rynku turystycznego absolwent wyposażony jest w narzędzia komunikacji międzykulturowej a także wiadomości z zakresu etykiety w biznesie. 
  • Przygotowanie z zakresu innowacji pozwoli absolwentowi na wprowadzenie działań  dążących do podnoszenia konkurencyjności polskich produktów turystycznych co stanowi jedną z kluczowych przesłanek w procesie kształtowania oferty turystycznej.

Cel studiów:

Celem studiów jest zainteresowanie słuchaczy problematyką innowacji w turystyce są one bowiem warunkiem koniecznym podwyższania konkurencyjności zarówno przedsiębiorstw turystycznych jak i każdej innej działalności w sektorze usług turystycznych. Innowacje w turystyce sprzyjają również rozwojowi rynku turystycznego, którego obsługa wymaga coraz to nowocześniejszych metod i narzędzi. Wyposażenie słuchaczy w niezbędne narzędzia ułatwiające pracę w sektorze turystyki i rekreacji jest jednym z celów studiów.
Kolejnym z celów jest nabycie lub podwyższenie kwalifikacji zawodowych kadr różnych szczebli przedsiębiorstw turystycznych oraz przygotowanie osób do samodzielnego prowadzenia działalności w dziedzinie turystyki.

Adresaci studiów:

Oferta studiów podyplomowych Innowacje w turystyce skierowana jest do absolwentów studiów kierunków: turystyka, organizacja i zarządzanie, marketing, ekonomia, prawo, administracja, politologia, socjologia, wychowanie fizyczne, rekreacja. Z oferty studiów mogą korzystać pracownicy samorządowi, a także osoby prowadzące działalność gospodarczą: hotelarską, biur podróży, gastronomiczną, ośrodków wypoczynkowych, obiektów sportowych i rekreacji. Studia adresowane są do osób zainteresowanych prowadzeniem działalności turystycznej oraz osób chcących się przekwalifikować, a także do pragnących podnieść swoje kwalifikacje zawodowe.