Główne cechy specjalności

Na specjalnościach dominują przedmioty związane z funkcjonowaniem firmy na rynku w otoczeniu międzynarodowym. Pierwszy kontakt z marketingiem w ramach studiów następuje w ramach przedmiotu marketing międzynarodowy, który jest obowiązkowy dla wszystkich studentów II roku studiów na kierunku MSG. Przedmioty realizowane na specjalnościach obejmują:


Specjalność: Marketing międzynarodowy (studia I stopnia)

  • Badania marketingowe
  • Podstawy komunikacji marketingowej
  • Symulacje rynkowe
  • Marketing w usługach
  • Postępowanie nabywców
  • Sprzedaż i negocjacje
  • Zarządzanie marką
  • Marketing w praktyce
  • Wskaźniki marketingowe
  • Marketing polityczny
  • Techniki prezentacji handlowej
  • Korespondencja biznesowa w języku angielskim

 

Specjalność: Międzynarodowe strategie marketingowe (studia II stopnia)

  • Analizy rynkowe i media społecznościowe
  • Strategie marketingowe
  • Metody Public Relations
  • Całościowa identyfikacja
  • Systemy dystrybucji
  • Marketing B2B
  • Prawne aspekty marketingowe
  • Psychologia w marketingu
  • Marketing relacyjny
  • Międzynarodowe zarządzanie zasobami ludzkimi
  • Społeczna odpowiedzialność biznesu

 

W przypadku obu specjalności dużą uwagę przywiązujemy do wyrobienia praktycznych umiejętności, dynamicznych, profesjonalnych zachowań, umiejętności posługiwania się nowoczesnymi narzędziami postępowania na rynku, budowania strategii marketingowych, biegłego posługiwania się nowoczesnymi mediami, znajomości języków obcych, etycznych działań rynkowych i dogłębnej analizy otoczenia krajowego i międzynarodowego.

Specjalności przygotowują do pracy w korporacjach międzynarodowych, dużych i średnich firmach polskich, specjalistycznych agencjach reklamowych i agencjach badawczych oraz umożliwiają rozpoczęcie pracy we własnej firmie. Absolwent potrafi założyć firmę, prowadzić walkę konkurencyjną, prowadzić badania rynku, kampanie promocyjne (reklamowe i public relations), zbudować i realizować funkcje marketingowe w firmie, współpracować z agencjami reklamowymi, zbudować dział sprzedaży i prowadzić politykę cenową i dystrybucję na skalę międzynarodową i krajową, jak również prowadzić biznes społecznie odpowiedzialny.