Studia I stopnia niestacjonarne - Ekonomia: Biznes elektroniczny



Absolwent posiada wiedzę z zakresu:

  • rozwiązań handlu elektronicznego, bezpieczeństwa w handlu internetowym,
  • zasad budowy i zarządzania sklepem internetowym, oprogramowania eMarket, Quck.Card, osCommerce, ZenCard, Wordpress,
  • audytu stron WWW,
  • wykorzystania narzędzi marketingu w Internecie,
  • tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości (w zakresie tworzenia start-up),
  • możliwości zastosowania technik pozycjonowania witryn internetowych w wyszukiwarkach dla przedsiębiorstw oraz zbadania ich wpływu na modele biznesowe tych podmiotów.
  • technologii internetowych , społeczeństwa informacyjnego i gospodarki elektronicznej (większość przedmiotów realizowana jest w laboratoriach komputerowych),

Absolwent nabywa umiejętności:

  • twórczego i efektywnego funkcjonowania w gospodarce elektronicznej,
  • wdrażania rozwiązań z zakresu handlu elektronicznego,
  • przeprowadzenia analizy użyteczności strony internetowej, analizy zachowania użytkowników witryny internetowej i zaprojektowania pod tym kątem odpowiedniego interfejsu
  • brania udziału w analizach i ocenach alternatywnych rozwiązań problemów ekonomicznych w Internecie i dobierania metody oraz instrumentów pozwalających racjonalnie je rozstrzygać,
  • przygotowania konkretnych rozwiązań dotyczących optymalizacji stron internetowych pod kątem wyszukiwarek. Potrafi zaproponować rozwiązania, które mogą polepszyć pozycję w wyszukiwarce.

Uzyskane efekty uczenia się umożliwiają absolwentowi:

  • prowadzenie działalności gospodarczej w Internecie,
  • wszechstronne wykorzystanie nowoczesnych technologii informacyjnych w procesach biznesowych,
  • tworzenie możliwości biznesowych w środowisku on-line.
  • określanie priorytetów, planowanie i organizowanie zadań związanych z badaniem, analizą i projektowaniem użytecznych serwisów internetowych.

Przedmioty specjalnościowe:

  • Podstawy biznesu elektronicznego
  • Start-up w e-biznesie
  • Technologie informatyczne w e-biznesie
  • Prawo i bezpieczeństwo w gospodarce elektronicznej
  • Optymalizacja witryn internetowych
  • Badania rynku
  • Sklepy i witryny internetowe
  • Komunikacja marketingowa w Internecie
  • Projektowanie user experience Informatyczne systemy zarządzania w transporcie morskim
  • Wykorzystanie komputerów w analizie ekonomicznej

Opiekun specjalności:




dr Olga Dębicka


Katedra Transportu i Handlu Morskiego
Zakład Gospodarki Elektronicznej
e-mail: olga.debicka@ug.edu.pl