1. R. Rolbiecki: Możliwości wykorzystania kapitału prywatnego w finansowaniu infrastruktury transportu jako czynnika determinującego rozwój systemów logistycznych. „Logistyka” 2007,
nr 1
2. R.Rolbiecki, A.Gus-Puszczewicz: Zmiany roli żeglugi śródlądowej w realizacji popytu na przewozy pasażerskie. „Transport Miejski i Regionalny” 2007, nr 5
3.R.Rolbiecki: Przestrzenne uwarunkowania rozwoju infrastruktury transportu wodnego śródlądowego w Polsce. „BIULETYN informacyjny” Polska Izba Spedycji i Logistyki. 2007,
nr 4.
4.R.Rolbiecki, I. Nowak: Dunaj jako ogniwo łańcucha logistycznego. Transportowe wykorzystanie drogi wodnej. „Logistyka” 2007, nr 5
5.R.Rolbiecki: Problemy rozwoju infrastruktury transportu wodnego śródlądowego w Polsce. „Biuletyn Informacyjny Polskiej Izby Spedycji i Logistyki” 2007, nr 10.
6.R.Rolbiecki, I.Nowak: Dunaj jako ogniwo łańcucha logistycznego. Prognoza przewozów. „Logistyka” 2007, nr 6
7.K.Wojewódzka-Król, R. Rolbiecki: Kierunki rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce. „Infrastruktura Transportu” 2008, nr 3
8.R.Rolbiecki: Zróżnicowania regionalne w rozwoju infrastruktury transportu kolejowego w Polsce. „Transport i Komunikacja” 2008, nr 3.
9.R.Rolbiecki: Śródlądowe drogi wodne jako multimodalne ogniwo łańcucha logistycznego. „BIULETYN Polskiej Izby Spedycji i Logistyki” 2008, nr 6
10. R. Rolbiecki: Stan infrastruktury transportu w Polsce jako czynnik ograniczający rozwój społeczno-gospodarczy. „Infrastruktura Transportu” 2008, nr 5.
11. R. Rolbiecki: Aktywność podmiotów gospodarczych w Polsce jako efekt rozwoju infrastruktury transportu. „Przegląd Komunikacyjny” 2008, nr 12.
12. R. Rolbiecki: Potencjał infrastrukturalny regionów w świetle idei zrównoważonego rozwoju transportu. W: Nowe trendy w transporcie i logistyce. Symbioza jakości i ekologii. Praca zbiorowa pod. red. D. Rucińskiej i E. Adamowicz. Zeszyty Naukowe UG Ekonomiki Transportu Lądowego 2008, nr 36