Dr Ryszard Pałgan

Dr Ryszard Pałgan

Przebieg kariery naukowej:

  • 1962-1967    studia na Wydziale Morskim Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Sopocie
  • Od 1967       asystent w Katedrze Handlu Zagranicznego
  • 1977         stopień naukowy doktora nauk ekonomicznych na ówczesnym Wydziale Ekonomiki Transportu na podstawie rozprawy doktorskiej „Import skór do Polski na tle rynku międzynarodowego” pod kierunkiem profesora Zygmunta Dmowskiego
  • 1977-2009   adiunkt, a następnie st. wykładowca w Zakładzie Ekonomiki i Organizacji Handlu Zagranicznego w Instytucie Handlu Zagranicznego


Pełnione funkcje, członkostwo w organizacjach w Uniwersytecie Gdańskim:

  • 1982-2002   Pełnomocnik Rektora Uniwersytetu Gdańskiego do spraw studentów zagranicznych (ekspert komunikacji międzykulturowej, ze szczególnym uwzględnieniem krajów azjatyckich, arabskich i Ameryki Południowej)


Najważniejsze osiągnięcia naukowe i pozanaukowe:

  • Autor i współautor artykułów naukowych oraz książek „Natura negocjacji  handlowych”, „CRM – kształtowanie relacji z klientami”, „Merchandising”, „Sprzedaż bezpośrednia – style i techniki”, „Marketing w przedsiębiorstwie – ujęcie zarządcze i systemowe z przykładami”,
  • Promotor kilkuset prac magisterskich i licencjackich w Uniwersytecie Gdańskim
  • Praca w Przedsiębiorstwie Rzeczoznawstwa i Kontroli Towarów w Handlu Zagranicznym „Polcargo” w Gdyni (od 1967 r.)
  • 1979-1982 praca w polskich przedsiębiorstwach eksportu budownictwa w charakterze specjalisty do spraw handlu zagranicznego
  • Pracował i odbywał praktyki w przedsiębiorstwach eksportowych i uczelniach w kraju i zagranicą: w Wielkiej Brytanii, Argentynie, Chile, Indonezji, Kanadzie, Szwecji, na Węgrzech.
  • Ekspert w zakresie turystyki międzynarodowej, turystyki związanej z wielkimi imprezami sportowymi i animator warsztatów szkoleniowych dla nowo powstających przedsiębiorstw handlowych
  • Współautor ekspertyz dla potrzeb praktyki handlowej
  • Prowadził wykłady kursowe oraz do wyboru „Negocjacje handlowe i techniki sprzedaży”
  • Pilot wycieczek zagranicznych, podróżnik, który odwiedził kilkadziesiąt krajów świata, autor książki opartej na doświadczeniach z podróży i obserwacji kanonów zachowań uczestników wydarzeń światowych „Barwny świat podróży”


Zainteresowania naukowe i pozanaukowe:

  • Marketing, kontakty handlowe, negocjacje w biznesie, techniki sprzedaży
  • Piłka nożna (czynny zawodnik reprezentacji uczelnianej pracowników UG)


Motto:
„Twój świat jest taki jak Ty” (z książki „Barwny świat podróży”)