Dr hab. Dorota Simpson, prof. UG

Dr hab. Dorota Simpson

Przebieg kariery naukowej

  • 1975 – dr nauk ekonomicznych
  • 1999 – dr habilitowany nauk ekonomicznych (rozprawa habilitacyjna: „Modele strategii marketingowych i możliwość ich wykorzystania w przedsiębiorstwach spedycyjnych”)


Pełnione funkcje i członkostwo w organizacjach

  • 1999 - 2002 wicedyrektor ds. dydaktycznych Instytutu Handlu Zagranicznego,
  • 2002 – 2008 prodziekan ds. studenckich Wydziału Ekonomicznego,
  • 2002 – 2008 pełnomocnik rektora UG ds. Projektu „Uniwersytet bez Barier”,
  • 2012 – 2016 wicedyrektor ds. naukowo-badawczych Instytutu Handlu Zagranicznego,
  • 2005 – 2018 kierownik studiów podyplomowych w języku angielskim International Business, Kapitał ludzki w biznesie międzynarodowym oraz Innowacyjne praktyki public relations,
  • Członkostwo w Polskim Towarzystwie Ekonomicznym i organizacji charytatywnej Kiwanis.


Nagrody

  • Medal Komisji Edukacji Narodowej,
  • Brązowy Krzyż Zasługi,
  • Srebrny Krzyż Zasługi,
  • Złoty Medal za Długoletnią Służbę,
  • Wyróżnienie Ministra Transportu za pracę habilitacyjną.


Najważniejsze osiągnięcia naukowe i pozanaukowe:

  • wyróżnienie pracy habilitacyjnej nagrodą Ministra Transportu,
  • rozwój kadry naukowej - wypromowanie 15 doktorantów i recenzowanie licznych rozpraw doktorskich w języku polskim i angielskim,
  • desygnowanie na funkcję prodziekana przez studentów Wydziału Ekonomicznego - dwie kadencje 2002-2005, 2005-2008,
  • utworzenie i opieka merytoryczna nad Studenckim Centrum Promocji Wydziału Ekonomicznego, przekształconego później w studenckie koło naukowe Public Relations, opiekun koła naukowego Lider,
  • utworzenie pierwszych na Pomorzu studiów podyplomowych w języku angielskim International Business i studiów w języku polskim Kapitał ludzki w biznesie międzynarodowym oraz Innowacyjne praktyki public relations,
  • ukończenie rocznego kursu zarządzania biznesem prowadzonego przez Central Connecticut State University i warsztatów na temat wykorzystania metody case study w nauczaniu przedmiotów biznesowych w Harvard Business School,
  • szkolenia i staże dydaktyczne w Cardiff University, Copenhagen Business School, RUCA University w Belgii oraz Abertay University w Dundee oraz Irish Management Institute.


Zainteresowania naukowe:

  • marketing,
  • kapitał ludzki,
  • różnice kulturowe w biznesie.


Zainteresowania pozanaukowe:

  • podróże,
  • poznawanie innych kultur i ludzi,
  • kryminały.


Motto: „Non scholae sed vitae discimus” – nie dla szkoły, lecz dla życia uczymy się.