Wydarzenia

 

Marka polska w oczach studentów trójmiejskich uczelni oraz ich rodziców.

Według badań Polska kojarzy się głównie z gościnnością. Dla dorosłych pracowitość (6,5%) i Jan Paweł II (6,5%) mają większe znaczenie. Do najbardziej autentycznych produktów wskazanych przez badanych należą natomiast wódka 25,0%, oscypek 15,8%, kiełbasa, wędliny i mięso 12,0% oraz bigos 9,5%. Za nasze atuty i elementy z którymi powinniśmy być kojarzeni to: polska kuchnia (18,2%) oraz przyroda (15,0%).

W ramach projektu Zakładu Marketingu działającego w Instytucie Handlu Zagranicznego na Uniwersytecie Gdańskim w 2009 roku został zrealizowany projekt pt. „Marka polska” mający na celu sprawdzenie czy Polska ma swoje autentyczne produkty które mogły by ją wysławić na tle Europy i jak jest w niej postrzegana. A także poznanie wizerunku naszego kraju i znalezienie charakterystycznych elementów, które towarzyszą polskiej tożsamości narodowej. Włosi, bowiem mają pizzę i buty, Szwajcarzy czekoladę, sery i zegarki, Amerykanie Mc Donalds’a i dżinsy, a Polacy…?

Więcej…