2017
Uwarunkowania obsługi miasta elektrobusami na przykładzie Sopotu. [w]: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Gdańskiego. "Ekonomika Transportu i Logistyka" nr. 62. Gdańsk 2017.
The structure of demand and its economic consequences for urban transport. [w]: Research Journal of the University of Gdańsk. Transport economics and logistics. Nr 70/2017. ISSN: 2544-3224
Preferences and Transport Behavior of Gdansk Residents in the Light of the Result of Complex Traffic Survey." [w]: New Research Trends in Transport Sustainability and Innovation. Springer Proceed. Business, Economics. 2017.
Ewaluacja interwencji w obszarze transport miejskiego i aglomeracyjnego - stan obcny vs pożądany oraz próba standaryzacji metodyki badań. [w]: Ewaluacja wpływu programów transportowych: teoria i praktyka. Red. J. Obarymska-Dzierzgwa, E. Boratyńska-Karpiej. Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Warszawa 2017.
Przesłanki i zakres interwencji publicznej w transporcie miejskim. [w]: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Gdańskiego. "Ekonomika Transportu i Logistyka" nr 75. Gdańsk 2017.
Wyzwania funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego w Obszarze Metropolitalnym Gdańsk-Gdynia-Sopot. [w]: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Gdańskiego. "Ekonomika Transportu i Logistyka" nr 75. Gdańsk 2017.
Polityka transportowa w miastach i aglomeracjach. [w]: Współczesna polityka transportowa. Pod red. W. Rydzkowskiego. PWE. Warszawa 2017. ISBN: 978-83-208-2282-3.
Modelowanie podróży z przesiadkami w transporcie miejskim. "Transport Miejski i Regionalny Nr 1/2017.
Regionalizacja drogowego transportu autobusowego w Polsce. "Autobusy. Technika, eksploatacja, systemy transportowe" 2016, nr 4/2017.
Changes in travel behavior and preferences of Gdańsk inhabitants in the years
2009-2016. Referat wygłoszony na konferencji TranSopot 2017. Sopot 2017.
Funkcjonowanie publicznego transport zbiorowego w Obszarze Metropolitalnym Gdańsk-Gdynia-Sopot. Konferencja: Transport elektromobilny w obsłudze podróży miejskich w OM G-G-S. SITK, Gdańsk, styczeń 2017.
2016
Uwarunkowania zmian taryfowych w miejskim transporcie zbiorowym w Metropolitalnym Związku Komunikacyjnym Zatoki Gdańskiej.[w]: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Gdańskiego Ekonomika transportu i rynek usług transportowych. Nr 61. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego. Gdańsk 2016.
Przewodnik do opracowania planów zrównoważonej mobilności. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego. Publikacja zrealizowana w ramach projektu projektu CIVITAS DYN@MO (DYNamic citizens @ctive for sustainable MObility), europejski projekt realizowany w ramach inicjatywy CIVITAS II PLUS, finansowany z 7-go Programu Ramowego Komisji Europejskiej. Gdańsk 2016.
Instruments shaping sustainable mobility of urban residents.[w]: Torun Bussines Review 15(3). 2016
Developing a cycling subsystem as part of a sustainable mobility strategy: the case of Gdansk. Scientific Journal of Silesian University of Technology. Series Transport. DOI: 10.20858/sjsutst.2016.92.9.
The development of trolleybus public transport in Gdynia as part of a strategy of sustainable mobility. Scientific Journal of Silesian University of Technology. Series Transport. DOI: 10.20858/sjsutst.2016.92.9.
Perspektywy obsługi miast autobusami elektrycznymi na przykładzie Sopotu. "Autobusy. Technika, eksploatacja, systemy transportowe" nr 11/2016.
Opinia naukowa dotycząca budowy i funkcjonowania Szybkiej Kolei Miejskiej w Gminie Police. Opinia przygotowana na zlecenie Prezydenta Miasta Police. Gdynia-Police 2016.
Koreferat do analizy wielokryterialnej wariantów przebiegu trasy Nowa Politechniczna w Gdańsku. Gdańsk 2016. Umowa z Dyrekcją Rozbudowy Miasta Gdańska Nr 288-2016/I/PU/2014/16
2015
Plan zrównoważonego rozwoju transportu publicznego [w]: Współczesne uwarunkowania rozwoju transportu w regionie. Pod. Red. M. Michałowskiej. Zeszyty Naukowe Wydziałowe. Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach nr 143. Katowice 2013, s. 69-77.
Koncepcja funkcjonowania szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście i Pomorskiej kolei metropolitalnej w obsłudze transportowej obszaru metropolitalnego oraz integracji transportu publicznego w obszarze metropolitalnym i regionie, w tym integracji taryfowo-biletowej na obszarze OMT oraz zasad jej rozliczeń pomiędzy jej uczestnikami. Praca zbiorowa pod redakcją H. Kołodziejskiego. Wydawnictwo FRIL. Gdańsk, marzec 2015.
R. 2.2. Ekonomiczne relacje na rynku usług transportowych,100% R. 5.1. Istota i obszary badań marketingowych w transporcie, 100% R. 4.2. Formuła i przedmiot interwencjonizmu państwa na rynku usług transportowych 100%, R. 4.3 Interwencjonizm bezpośredni i pośredni na rynku usług transportowych 100%, R. 5.2 Źródła i metody badań marketingowych w transporcie. 100% [w]: Rynek usług transportowych w Polsce. Pod red. D. Rucińskiej. PWE, Warszawa 2015.
Koncepcja integracji taryfowo-biletowej transportu zbiorowego w Obszarze Metropolitalnym Trój-miasta [w]: Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Gdańskiego. Ekonomika Transportu i Logistyka. Nr 57/2015.
Preferencje i zachowania transportowe mieszkańców gmin położonych na obrzeżu aglomeracji w kształtowaniu oferty przewozowej transportu zbiorowego. "Transport Miejski i Regionalny" nr 3/2015, s. 4-8.
Wybrane elementy logistycznej obsługi klienta w transporcie miejskim na przykładzie Gdyni. "Przegląd Komunikacyjny" nr 12/2015.
Standardy wyposażenia technicznego systemów transportu miejskiego - uwarunkowania i perspektywy zastosowania. "Transport Miejski i Regionalny" Nr 12/2015.
Sytuacja eksploatacyjno-ekonomiczna komunikacji miejskiej w Rumi w świetle wyników badań marketingowych z 2015 r. Gdynia 2015. , s. 1-19.
Sytuacja eksploatacyjno-ekonomiczna komunikacji miejskiej w Gminie Szemud w świetle wyników badań marketingowych z 2015 r. Gdynia 2015, s. 1-11.
Sytuacja eksploatacyjno-ekonomiczna komunikacji miejskiej w Sopocie w świetle wyników badań marketingowych z 2015 r. Gdynia 2015, s. 1-165. 33%. Współautorzy: K. Hebel, O. Wyszomirski.
Sytuacja eksploatacyjno-ekonomiczna komunikacji miejskiej w Gminie Wejherowo w świetle wyników badań marketingowych z 2015 r. Gdynia 2015, s. 1-12.
Sytuacja eksploatacyjno-ekonomiczna komunikacji miejskiej w Żukowie w świetle wyników badań marketingowych z 2015 r. Gdynia 2015, s. 1-14..
Sytuacja eksploatacyjno-ekonomiczna komunikacji miejskiej w Kosakowie w świetle wyników badań marketingowych z 2015 r. Gdynia 2015, s. 1-18.
Sytuacja eksploatacyjno-ekonomiczna komunikacji miejskiej w Rumi w świetle wyników badań marketingowych z 2015 r. Gdynia 2015. , s. 1-19.
Sytuacja eksploatacyjno-ekonomiczna komunikacji miejskiej w Gminie Szemud w świetle wyników badań marketingowych z 2015 r. Gdynia 2015, s. 1-11.
Strategia transportu i mobilności Obszaru Metropolitalnego do roku 2030. Diagnoza. Fundacja Rozwoju Inżynierii Lądowej. Gdańsk 2015.
Strategia transportu i mobilności Obszaru Metropolitalnego do roku 2030. Fundacja Rozwoju Inżynierii Lądowej. Gdańsk 2015.
Projekty krajowe i międzynarodowe
Analiza funkcjonowania transportu publicznego w Polsce z punktu widzenia możliwości realizacji celów transportu publicznego określonych we wspólnotowej polityce transportowej. Opracowanie na zlecenie Ministra Transportu. Gdynia 2006, s. 1-38. 30%. Współautorzy: M. Wołek, H. Kołodziejski, O. Wyszomirski.
Monitorowanie przemian, funkcjonowania i rozwoju polskiego rynku usług transportowych (proj. nr. 1256/B/H03/2009/36, koordynator: Prof. zw. dr hab. Danuta Rucińska).
Trolley. Program Interreg IVB Central Europe (2013+. Projekt w ramach obszaru interwencji: Promo-wanie mobilności bezpiecznej i zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju. Koordynator: dr M. Wołek Uniwersytet Gdański.
CIVITAS DYN@MO (DYNamic citizens @ctive for sustainable MObility) - europejski projekt nauko-wo-badawczy realizowany w ramach inicjatywy CIVITAS II PLUS (finansowany z 7-go Programu Ra-mowego Komisji Europejskiej).
Projekt badawczy finansowany w ramach działalności statutowej Kolegium Zarządzania i Finansów SGH z dotacji na rok 2014 Badanie nr KZIF/BMN/13/14.
Wytyczne poszerzenia jezdni o dodatkowe pasy ruchu o dodatkowe pasy ruchu w zależności od przewidywanego natężenia ruchu drogowego. Umowa z Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa nr DDP-U-118/2016.