dr hab. Joanna Pietrzak, profesor Uniwersytetu Gdańskiego

stanowisko:
prof. UG
funkcja:
kierownik zakładu
telefon:
058-523-1241
tel. sekretariat:
1390
nr pokoju:
333
WWW:
Inne funkcje:
Kariera
  • 2002 dr hab. Rozprawa habilitacyjna pt.  "Czynniki przewagi konkurencyjnej na rynku bankowych usług detalicznych",
  • 2003 Profesor nadzwyczajny UG 
  • 2005 do chwili obecnej - Kierownik Zakładu Marketingu
  • 2005-2011 Kierownik specjalności "Marketing Międzynarodowy" i "Międzynarodowe Strategie Marketingowe"
  • 2008-2012 Wice Dyrektor Instytutu Handlu Zagranicznego ds. naukowych
  • 2011-2014 Kierownik międzynarodowego projektu "Developing New Distribution Skills for SMEs and HEI students"
  • od 2012 - wykładowca na Vorarlberg University of Applied Sciences, Dornbirn, Austria
Publikacje

Książki:

  • "Ewolucja usług Private Banking & Wealth Management. Od bankierów prywatnych do konglomeratów finansowych", Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2013.
  • "Czynniki przewagi konkurencyjnej na rynku bankowych usług detalicznych", Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2002.

 Ważniejsze artykuły:


  • "Dobra luksusowe - odwrócone reguły marketingu?", Marketing i Rynek nr 8 / 2014
  • "Wealth in Poland and the European Union" (z K. Jasieckim), in: "Poland and its People in United Europe", Polish Academy of Science, Warsaw 2011.
  • "Fenomen polskiej zamożności", Gazeta Bankowa nr 2/luty 2011.
  • “Odporność różnych modeli private banking na skutki kryzysu finansowego", Bank i Kredyt  nr 5/2009.
  •  "Implications of Market Entry Mode on Sales Structure Organization and Competitive Edge in CEE Markets", Proceedings FH Science Day, Aachen 2008.
  • “Inwestycje w pasję" - Gazeta Bankowa nr 29, 21.07.2008
  •  "Directions of private banking development in Poland" w: Banken in Mitteleuropa im Spannungsfeld von Transformation und Innovation, Munchen 2007.
  • Marka, głupcze!", Gazeta Bankowa nr 21, 21-27.05.2007.
  • "Zmierzch tradycyjnej szwajcarskiej bankowości prywatnej?", Bank i Kredyt nr 3/2007.
  • "Kierunki rozwoju usług Private Banking w Polsce", Bank i Kredyt nr 3, 2006.
  • "Luksusowe marki", Gazeta Bankowa nr 49, 4-10.12.2006.
  • "Pozycjonowanie miejscowości ekskluzywnych", Marketing i Rynek 11/2004
  • "Kształtowanie wizerunku usług ekskluzywnych na przykładzie private banking", Marketing i Rynek 12/2003

 

 

 

 

 

 

Zainteresowania
  • Marketing międzynarodowy
  • Zarządzanie marką
  • Marketing dóbr luksusowych
  • Strategie konkurencyjne w sektorze finansowym
  • Private Banking
  • Mechanizmy tworzenia i akumulacji bogactwa
  • Wartości niematerialne jako czynnik przewagi konkurencyjnej
  • Konkurencyjność międzynarodowa przedsiębiorstw
Inne
  • 2000-2005 Członek Rady Nadzorczej "FAZER Polska"
  • Członek WWF - międzynarodowej organizacji ochrony dzikich zwierząt