Oxford Debates on Sustainable Development

Posted on 2022-03-22

W piątek 18.03.2022 r. na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Gdańskiego odbył się ćwierćfinałowy międzyszkolny etap II edycji turnieju debat oksfordzkich o tematyce zrównoważonego rozwoju.

Turniej realizowany jest w ramach projektu „Science Clubs w Uniwersytecie Gdańskim – znane i nieznane oblicza nauki” prowadzonego przez Wydział Ekonomiczny i Wydział Chemii Uniwersytetu Gdańskiego.

W debatach 18.03.2022 r. zmierzyło się 8 drużyn licealistów z województwa pomorskiego, a debatę poprowadzili i oceniali doświadczeni w debatowaniu studenci Uniwersytetu Gdańskiego wraz z kadrą akademicką.

W konkursie wzięły udział reprezentacje:

  • Uniwersyteckiego Liceum Ogólnokształcącego im. Pawła Adamowicza w Gdańsku,
  • I Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego im. Marii Skłodowskiej-Curie w Sopocie,
  • II Liceum Ogólnokształcącego im. Bolesława Chrobrego w Sopocie,
  • XII Sportowego Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego
  • w Gdańsku,
  • Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Sierakowicach,
  • Społecznego Liceum Ogólnokształcącego im. Polskich Noblistów w Kwidzynie,
  • XX Liceum Ogólnokształcącego im. Zbigniewa Herberta w Gdańsku
  • oraz XIX Liceum Ogólnokształcącego im. Mariana Mokwy w Gdańsku.


Uczestnicy podjęli się dyskusji nad następującymi tezami:

  • „Formuła ONZ wyczerpała się”,
  • „To koniec epoki książek papierowych”,
  • „Gospodarka rynkowa nie jest odpowiedzią na problemy dzisiejszego świata”
  • „Służba zdrowia w Polsce powinna być prywatna”.


II etap (półfinałowy) odbędzie się 28.04.2022 r. i zmierzą się w nim zwycięzcy ćwierćfinałowego etapu międzyszkolnego, którymi są:

  • Uniwersyteckie Liceum Ogólnokształcące im. Pawła Adamowicza w Gdańsku,
  • I Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego im. Marii Skłodowskiej-Curie w Sopocie,
  • II Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego w Sopocie
  • oraz XIX Liceum Ogólnokształcące im. Mariana Mokwy w Gdańsku.



Już teraz zapraszamy!

Dla pracowników Uniwersytetu jest to okazja, żeby zapoznać się z możliwościami wykorzystania debaty oksfordzkiej jako skutecznego narzędzia dydaktycznego, budującego postawę zdrowej rywalizacji i zwiększającego zaangażowanie studentów.

Studentom również polecamy zapoznać się z debatą oksfordzką jako ciekawą formą intelektualnej rozrywki rozwijającej umiejętności, takie jak: jasne konstruowanie wypowiedzi, formułowanie argumentów, asertywne reagowanie na krytykę i współpraca w zespole.








 

Projekt “Science Clubs w Uniwersytecie Gdańskim - znane i nieznane oblicza nauki”

realizowany jest w ramach programu

Społeczna Odpowiedzialność Nauki / Doskonała Nauka i współfinansowany przez Ministerstwo Nauki i Edukacji.