Studia II stopnia stacjonarne - Ekonomia: E-commerce




Absolwent posiada wiedzę z zakresu:

Absolwent specjalności E- commerce posiada wiedzę niezbędną do wprowadzania na rynek i rozwijania sklepów internetowych oraz serwisów eCommerce. W czasie trwania studiów nabywa specjalistyczną wiedzę z zakresu:
  • funkcjonowania przedsiębiorstwa internetowego,
  • logistyki procesów sprzedaży on-line,
  • rynku e-commerce w Polsce i na świecie,
  • metryk analityki internetowej, potwierdzonej certyfikatem Google Analytics Qualified Individual,
  • koncepcji Omnichannel w marketingu,
  • budowany strategii biznesowych w działalności przedsiębiorstwa w Internecie,
  • kampanii PPC, potwierdzonej certyfikatami: Google AdWords certification

Absolwent nabywa umiejętności:

Studenci nabywają praktyczne umiejętności obsługi narzędzi potrzebnych w pracy na stanowiskach: eCommerce Manager, specjalista SEM/SEO, Product Manager, PPC Manager, Analityk, Kierownik Kreatywny. Po ukończeniu specjalności E-commerce absolwenci:
  • tworzą strategie marketingu wielokanałowego,
  • analizują ruch metodami jakościowymi i ilościowymi,
  • tworzą kampanie marketingowe,
  • budują ruch w serwisach internetowych,
  • optymalizują konwersję, tworzyą testy A/B
  • stosują najnowocześniejsze narzędzia zarządzania leadami sprzedażowymi,
  • zarządzają lejkiem sprzedażowym w handlu on-line,
  • tworzą biznes plany.

Uzyskane efekty uczenia się umożliwiają absolwentowi:

  • Absolwenci prowadzą projekty polegające na przenoszeniu procesów sprzedaży przedsiębiorstw do Internetu. Absolwenci zarządzają marketingiem internetowym, tworzą kampanie sprzedażowe, analizują jakość pozyskanego ruchu oraz tworzą strategie rozwoju.
  • Absolwent tworzą nowe produkty internetowe, usługi w chmurze, opracowują biznes plany pozyskując finansowanie dla ich rozwoju (startupy tego typu są niejednokrotnie zostały dofinansowane ze środków funduszy typu Venture Capital).

Przedmioty specjalnościowe:

  • Strategie e-biznesu
  • Hurtownie danych w zarządzaniu
  • Psychologia zachowań konsumenckich w Internecie
  • Zarządzanie treścią w witrynach internetowych
  • Zarządzanie projektami w przedsiębiorstwie
  • Logistyczna obsługa e-commerce
  • Analityka danych webowych
  • Omnichanel w handlu elektronicznym
  • Warsztaty menadżerskie

Przykładowe tematy prac dyplomowych:

  • Projekt kampanii marketingowej na Facebooku.
  • Analiza bankowości elektronicznej w Polsce/na przykładzie banku X.
  • Wpływ społecznej odpowiedzialności biznesu na konkurencyjność regionu.
  • Autorski projekt marketingowej kampanii wirusowej w Internecie.
  • Wykorzystywanie social media przez przedsiębiorstwa w celach marketingowych i wizerunkowych.
  • Aprecjacja zainteresowania firmą wskutek efektywności programu lojalnościowego
  • Bezpieczeństwo bankowości internetowej.
  • SEO copywriting i jego przełożenie na sprzedaż internetową.

Opiekun specjalności:




dr Olga Dębicka


Katedra Transportu i Handlu Morskiego
Zakład Gospodarki Elektronicznej
e-mail: olga.debicka@ug.edu.pl