Studia I stopnia niestacjonarne - MSG: Biznes międzynarodowy



Opis specjalności:

Wykształcenie absolwenta w specjalności Biznes Międzynarodowy ma na celu przekazanie wiedzy i umiejętności przydatnych w pracy na rynku międzynarodowym (w biznesie). Absolwent specjalności po zakończeniu studiów I stopnia będzie posiadał umiejętność analizy oraz prawidłowej oceny zjawisk gospodarczych zachodzących w biznesie międzynarodowym. Zdobyte kwalifikacje pozwolą na podejmowanie pracy na stanowiskach związanych prowadzeniem przedsiębiorstwa ma rynkach międzynarodowych na różnych szczeblach, w instytucjach finansowych oraz w jednostkach administracji na szczeblu krajowym i międzynarodowym.

Specjalność objęta „PROgramem Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego (ProUG)”

Absolwent posiada wiedzę z zakresu:

  • prawidłowości funkcjonowania rynku krajowego i rynków międzynarodowych,
  • zarządzania operacyjnego i strategicznego,
  • ryzyka występującego na rynkach międzynarodowych,
  • analizy rynków międzynarodowych,
  • strategii przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych.

Absolwent nabywa umiejętności:

  • profesjonalnej obsługi klientów poprzez  zrozumienie mechanizmów rządzących działalnością na rynkach zagranicznych,
  • kierowania sprzedażą, prowadzenia negocjacji handlowych i budowy współpracy rynkowej w wymiarze międzynarodowym,
  • sporządzania podstawowych dokumentów związanych z obsługą celną,
  • komunikowania się w grupie i prowadzenia pracy zespołowej ze względu na duży wymiar zajęć aktywizujących i warsztatów interaktywnych.

Uzyskane efekty uczenia się umożliwiają absolwentowi:

  • prowadzenie własnej działalności gospodarczej
  • pracę w firmach działających na rynku krajowym i zagranicznym
  • swobodne poruszanie się w obszarze działalności związanej z pracą w obszarze biznesu międzynarodowego.

Przedmioty specjalnościowe:

  • Seminarium licencjackie
  • Konkurencyjność przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym
  • Formy działalności przedsiębiorstw międzynarodowych
  • Ryzyko w biznesie międzynarodowym
  • Źródła finansowania przedsiębiorstw
  • Obsługa celna w biznesie międzynarodowym
  • Łańcuchy dostaw w biznesie międzynarodowym
  • Ubezpieczenia w biznesie międzynarodowym
  • Badania marketingowe
  • Design thinking w kształtowaniu produktów i usług
  • Nowoczesne techniki sprzedaży
  • Techniki prezentacji biznesowej
  • Strategia komunikacji w biznesie międzynarodowym
  • Zarządzanie produktem i marką

Opiekun specjalności:



dr Tomasz Czuba


Katedra Biznesu Międzynarodowego
Zakład Strategii Marketingowych
e-mail: tomasz.czuba@ug.edu.pl