Zadania | Moduły |
Zadanie 1. Moduł 1: | Zunifikowane programy kształcenia – wspólne przedmioty W ramach zadania zostanie wdrożone innowacyjne podejście do procesu kształcenia, polegające na wprowadzeniu do modyfikowanych i nowych programów kształcenia studiów I stopnia objętych Projektem wspólnych przedmiotów.
Specjalistyczne przedmioty wspólne:
Za zadanie ABC przedsiębiorczości, Odpowiedzialność społeczna oraz Komunikacja międzykulturowa współodpowiedzialne są osoby dedykowane z Wydziału Ekonomicznego, przy wsparciu Działu Kształcenia. Okres realizacji zadania: 2018-2020 |
Zadanie 2. Moduł 1: | Nowe programy kształcenia W ramach zadania na Wydziale Ekonomicznym zostanie opracowany, utworzony i wdrożony nowy kierunek kształcenia (w tym program kształcenia): "Telemedycyna i projekty w ochronie zdrowia. Health Care Technology” – kierunek interdyscyplinarny, tworzony i prowadzony wspólnie przez Wydział Ekonomiczny wraz z Wydziałem Prawa i Administracji Około 580h, 60 osób. Okres realizacji zadania: 2018-2022. |
Zadanie 3. Moduł 1: | Modyfikacja programów kształcenia W ramach zadania zostaną zmodyfikowane programy kształcenia na 7 Wydziałach objętych Projektem. W proces kształcenia zostaną włączeni wykładowcy z zagranicy. Modyfikacja programów kształcenia obejmie na Wydziale Ekonomicznym następujące kierunki: Międzynarodowe stosunki gospodarcze II stopnia, Ekonomia II stopnia. Modyfikacja obejmuje m.in.:
Za zadanie odpowiedzialne są osoby dedykowane z Wydziałów, przy wsparciu Działu Kształcenia. Okres realizacji zadania: 2018-2022. |
Zadanie 4. Moduł 2: | Wdrożenie programu podnoszenia kompetencji studentów W ramach zadania na Wydziale Ekonomicznym UG zostaną przeprowadzone:
Okres realizacji zadania: 2019-2022. |
Zadanie 6. Moduł 4: | Wsparcie Biura Karier W ramach zadania zaplanowano działania polegające na wsparciu studentów w zakresie doradztwa zawodowego w postaci zindywidualizowanych porad zawodowych. Ponadto zaplanowano coaching oraz aktywności wspierające przy współpracy z Instytucjami Rynku Pracy oraz Organizacjami pracodawców. Dzięki przygotowaniu zawodowemu jednego z pracowników Biura Karier możliwe będzie udzielenie studentom wsparcia coachingowego. W ramach pracy z coachem studenci będą mogli odbyć jednorazową rozmowę, po której zdecydują czy są gotowi i zainteresowani zaangażowaniem się w proces coachingowy i uczestniczyć w cyklu sesji coachingowych. Coaching zakłada wsparcie ich rozwoju osobistego, a w konsekwencji zawodowego, poszerzenie samoświadomości w zakresie własnych predyspozycji i umiejętności zawodowych, analizę zdobytych doświadczeń zawodowych oraz sprawniejsze poruszanie się po rynku pracy. Biuro Karier zaplanowało współpracę z organizacjami pracodawców oraz instytucjami rynku pracy w zakresie organizacji staży dla studentów objętych Projektem. Biuro Karier rozbuduje istniejącą stronę internetową i rozszerzy jej funkcjonalność, dostosowując do potrzeb studentów i pracodawców oraz zwiększając jakość świadczonych usług. Dodatkowo wsparciem zostaną objęci pracownicy Biura Karier, ponieważ także od ich kwalifikacji i wiedzy merytorycznej zależy przygotowanie studentów do wejścia na rynek pracy. Pracownicy Bura Karier zostaną objęci szkoleniami z zakresu: Planowania i strategii kariery, Flipowania i sketchnotingu, Myślenia wizualnego, Warsztatu pracy Doradcy Zzawodowego, Coachingu, Personal brandingu i networkingu, Zarządzania sobą w czasie, Komunikacji i asertywności, kreatywności, Szkoleniami certyfikowanymi do obsługi nowo zakupionego narzędzia do badania kompetencji. Za zadanie odpowiadać będzie Biuro Karier. Okres realizacji zadania: 2018-2022. |
Zadanie 7. Moduł 6: | Specjalistyczne szkolenie i staże dla kadry dydaktycznej W ramach zadania zostaną przeprowadzone szkolenia podnoszące kompetencje kadry dydaktycznej w zakresie: umiejętności dydaktycznych, informatycznych, prowadzenia dydaktyki w języku obcym, zarządzania informacją, prezentacyjnych oraz staże dydaktyczne. Kompetencje nabyte w ramach form wsparcia przez kadrę dydaktyczną będą praktycznie wykorzystane w ramach prowadzonych zajęć ze studentami. Osobami odpowiedzialnymi za realizację zadania będzie Kierownik Biura Jakości Kształcenia oraz dedykowani przedstawiciele Wydziałów. Okres realizacji Zadania: 2018-2021. |
Zadanie 8. Moduł 6: | Program szkoleń dla kadry zarządczej i administracyjnej W ramach zadania przeprowadzone zostaną szkolenia dla kadry zarządczej i administracyjnej. Osobami odpowiedzialnymi za realizację zadania będzie Kierownik Sekcji ds. Szkoleń oraz dedykowani przedstawiciele Wydziałów. Okres realizacji Zadania: 2018 – 2020. |
Zadanie 9. Moduł 6: | Wdrożenie informatycznych narzędzi wspomagających zarządzanie UG W ramach zadnia zostanie zakupionych i wdrożonych 6 narzędzi informatycznych wspierających zarządzanie uczelnią oraz zarządzanie informacją w celu doskonalenia jakości kształcenia. Wdrożone rozwiązania pozwolą także na lepszą integrację jednostek Uniwersytetu Gdańskiego i usprawnienie ich funkcjonowania. Z uwagi na potrzebę zaznajomienia z wdrożonymi systemami pracowników korzystających i obsługujących wytworzone narzędzia, zostaną oni przeszkoleni w zakresie ich możliwości i obsługi. Za realizację zadania odpowiedzialny będzie pion Zastępcy Kanclerza ds. Informatyzacji. Przewidziano zakup i wdrożenie następujących narzędzi informatycznych:
|