Science Clubs Scientific Cafe 23.03.2022

Posted on 2022-03-21





KAWIARNIE NAUKOWE W UNIWERSYTECIE GDAŃSKIM



Zapraszamy na spotkania otwarte w formie kawiarni naukowych przybliżające działalność naukową pracowników Uczelni szerszemu odbiorcy.



                                                  Środa, 23 marca 2022 roku, godzina 18.00



Wykład „Miasto deweloperów i miasto mieszkańców – o problemach przestrzeni miejskiej i o tym, czy sztuka podpowiada, jak je rozwiązywać” przedstawi dr hab. Katarzyna Szalewska, prof. UG  z Katedry Teorii Literatury i Krytyki Artystycznej, Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Gdańskiego


Abstrakt:

Czy miasto może być „szczęśliwe”? Jakimi cechami odznaczają się metropolie, które chętnie odwiedzamy jako turyści? Czy ich przestrzeń jawi się jako równie przyjazna w perspektywie mieszkańców? Czy kształt miast, w których codziennie funkcjonujemy, powinien być kształtowany przez urzędników, deweloperów czy zwykłych użytkowników? I wreszcie – czy istnieje możliwość negocjowania pomiędzy tymi punktami widzenia?

To tylko niektóre z pytań, na które spróbujemy odpowiedzieć w czasie najbliższej kawiarni naukowej. Na spotkaniu porozmawiamy na tematy ważne w kontekście współczesnej refleksji urbanistycznej. Zajmiemy się między innymi zagadnieniami: gentryfikacji, turystyfikacji, estetyki miejskiej czy kwestią przemian przestrzeni publicznej.


Osoby, które mają ochotę zadać pytanie, mogą je przesłać do wtorku 22 marca 2022 r. na adres: oblicza.nauki@ug.edu.pl

Link do wykładu:  Kliknij tutaj, aby dołączyć do spotkania

Można dołączyć na komputerze lub w aplikacji dla urządzeń przenośnych.



Serdecznie zapraszamy!

Projekt prowadzony jest przez Wydział Chemii UG i Wydział Ekonomiczny UG.

Więcej informacji o wydarzeniach w ramach projektu:
https://chemia.ug.edu.pl/wspolpraca/popularyzacja_nauki/science_clubs_w_ug
https://ekonom.ug.edu.pl/web/biznes/index.html?lang=pl&ao=science_clubs_-_znane_i_nieznane_oblicza_nauki


Projekt „Science Clubs w Uniwersytecie Gdańskim – znane i nieznane oblicza nauki” jest dofinansowany
z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki