Koło Naukowe PR

 

Profil działalności Koła Naukowego PR

 
Koło Naukowe Public Relations działa od 2006 roku, kiedy to po – rozwiązaniu Studenckiego Centrum Promocji Wydziału Ekonomicznego - aktywna grupa studentów specjalności Marketing, która była szczególnie zainteresowana pogłębianiem wiedzy i umiejętności z zakresu public relations założyła Koło Naukowe PR. Od tego czasu członkowie Koła bardzo aktywnie włączyli się w życie akademickiego nie tylko Wydziału Ekonomicznego, ale i całego Uniwersytetu, poprzez organizowanie i aktywny udział w wielu przedsięwzięciach, mających na celu promocję swojej Alma Mater, ale także Wydziału i własnego Koła. W ten sposób przyczyniają się do budowy pozytywnego wizerunku swojej uczelni i organizacji w której działają. Zaangażowanie w prace Koła ułatwia aktywne uczestniczenie w życiu akademickim Trójmiasta i przyczynia się do osobistego rozwoju studentów.
 
Głównym zadaniem KNPR jest umożliwienie jego członkom budowy sieci kontaktów, które zaowocują w ich dalszej karierze. Tworzenie stałych relacji partnerskich w społeczności studenckiej, jak i poza nią w kontaktach z potencjalnymi pracodawcami w celu wypracowania sobie właściwego miejsca w realiach biznesowych.
 
Koło Naukowe Public Relations jest dla ludzi, którzy chcą się samorealizować oraz mają potrzebę kontaktu z nieszablonowymi źródłami wiedzy, bo przecież „Studia to coś więcej niż nauka!”. Niech to motto przyświeca wszystkim, którzy chcą odnieść sukces.
 
KNPR współpracuje z przedstawicielami praktyki gospodarczej, przedsiębiorcami, osobami posiadającymi niekonwencjonalne podejście do biznesu, które rozumieją współczesne realia koordynacji zarządzania organizacją i rosnącą rolę social media. Studenci Koła dążą do rozwijania swoich talentów poprzez pogłębianie wiedzy fachowej, zdobywanie umiejętności współpracy i komunikacji. Za swoje motto członkowie Koła przyjęli następujące stwierdzenie Roberta Cialdini’ego:

„Era współczesna, często nazywana Wiekiem Informacji, nigdy nie bywa nazwana Wiekiem Wiedzy. Informacja nie przekłada się bezpośrednio na wiedzę. Musimy ją najpierw przetworzyć - dotrzeć do niej, przyswoić, zrozumieć, scalić z informacją już posiadaną i utrzymać.”

Członkostwo w KNPR umożliwia studentowi aktywne działanie w trakcie studiów, ciekawe i pożyteczne spędzanie czasu, udział w różnorodnych projektach, samorealizację, poznanie wyjątkowych ludzi oraz nabycie tak ważnego obecnie doświadczenia.

Więcej o KNPR można dowiedzieć się tutaj:

https://www.facebook.com/KNPR.UG



Struktura organizacyjna Koła Naukowego PR

 

Opiekun: prof. UG  dr hab. Dorota Simpson


Prezes: Aleksandra Tomkiewicz


Wiceprezesi: Natalia Jaworska, Anita Karpińska


Liczba członków: 19

 

 

 

Koło Naukowe Public Relations


Wydziału Ekonomicznego UG


ul. Armii Krajowej 119/121


81-824 Sopot


e-mail: publicrelationsug@gmail.com

 



Jako KNPR zaangażowani są w liczne projekty na wydziale i po za nim.
Do projektów KNPR należą:

 

  1. Mosty Ekonomiczne - „Budujemy mosty” pod tym hasłem kryje się wymiana studentów z wydziałów i uczelni ekonomicznych.  Trwa to cztery dni, które pełne są wykładów, ćwiczeń, casestudies z wykładowcami i przedsiębiorcami, dzięki którym studenci mają możliwość poznania uczelnią. Nieodłączna jest też przyjemniejsza część, czyli zapoznanie się z miastem i studencka integracja – każdego dnia są zapewnione liczne atrakcje jak zwiedzanie, karaoke, quizy, ogniska – opcji jest wiele! Jedyne poniesione przez studenta opłaty to koszt przejazdu oraz bilety komunikacji miejskiej. Koło naukowe współpracuje ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie oraz Uniwersytetem Szczecińskim chociaż mają nadzieję na rozszerzenie współpracy o kolejne miasta!
  2. Karierosfera - Jest to Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biznesowej dający możliwość wygrania płatnego stażu w prestiżowym, renomowanym przedsiębiorstwie.
    Składa się z trzech etapów:
    I – test online z wybranej dziedziny (m.in. Business Intelligence, prawo, rynki finansowe, marketing) 10 pytań na których udzielenie odpowiedzi jest 10 minut
    II – pisemny test na naszym wydziale (50 pytań zamkniętych przygotowanych przez specjalistów z firm oferujących staż – trwa 60 minut)
    III- casestudy – 10 finalistów zaproszonych do Wrocławia, przed grupowym zadaniem stworzonym i nadzorowanym przez przedsiębiorstwo patronujące daną dziedzinę.
  3. Szlachetna Paczka - akcja charytatywna prowadzona w całej Polsce, w którą KNPR włącza się co roku. Wraz z pracownikami Wydziału Ekonomicznego organizują zbiórkę najpotrzebniejszych rzeczy dla wskazanych przez wolontariusza rodzin. Sami przygotowują różne ciasta, które później za symboliczne kwoty sprzedają studentom. Następnieorganizowane są zakupy oraz pakowania żywności i prezentów dla rodzin. Zwieńczeniem akcji charytatywnej jest uroczyste wręczenie darów dla rodzin, które zawsze wzrusza studentów, ukazując, jak ważna jest pomoc dla drugiej osoby i ile ciepła wnosi bezinteresowna pomoc.
    SFOS -  jest to projekt o nazwie Sopockie Forum Organizacji Studenckich, który zrzesza koła naukowe i studentów, którzy czynnie biorą udział w życiu wydziału. Ma na celu integrację kół, wymianę doświadczeń i ukazanie, iż czynne uczestnictwo w życiu organizacji studenckich znacznie rozszerza horyzonty na rynku pracy, co jest niesamowicie ważne dla studentów. 
    SFOS trwa 4 dni, podczas których przeprowadzony jest panel dyskusyjny, wystawienie stoisk promocyjnych oraz różnego rodzaju szkolenia i warsztaty prowadzone przez profesjonalistów, biznesmenów lub zaprzyjaźnionych absolwentów organizacji naukowych. Zwieńczeniem projektu jest integracja w jednym z klubów.
  4. Konferencja PR - zorganizowana po raz pierwszy w październiku 2018 - całodniowy cykl wykładów i szkoleń związanych z PR w biznesie i polityce. Prelegentami są ludzie, którzy zdobyli swoje doświadczenie w praktyce PR w największych organizacjach, a ich nazwiska są znane na arenie ogólnopolskiej.
  5. PRosto na Szczyt - Jest to autorski projekt koła PR, które poprzez promowanie i współpracę z utalentowanymi, młodymi przedsiębiorcami pragnie poszerzyć horyzonty studentów na biznes.  W ostatniej edycji zmierzyli się z branżą kreatywną, dyskutowali o zarządzaniu projektami IT oraz o trudnościach związanych z budowaniem firmy od zera. Szkolenia są rozwijające a prelegenci chętnie dzielą się swoim doświadczeniem i przeżyciami, które są dla KNPR niesamowicie ważne.